Hoppa till innehåll

- - - - -

Hur skall vi få fart på forumet

• Please log in to reply
21 svar på detta ämne

#1 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:
  • PlatsPanjim, Goa, Indien

Postad 08 June 2007 - 15:59

Ja, hur skall vi göra för att få lite liv här? Kom med förslag!
Indienfantast bosatt i Panjim i Goa!

#2 Martin Kanin

Martin Kanin

Medlem

• Members
  • PipPipPip
  • 84 Inlägg:

Postad 12 June 2007 - 14:03

Kan man inte skriva om det på andra forum?

#3 LotusV8

LotusV8

Veteran

• Members
  • 300 Inlägg:

Postad 29 June 2007 - 18:19

Ja, hur skall vi göra för att få lite liv här? Kom med förslag!

Bli medlem i fler resesajter, gör reklam för denna sajt där, gör reklam på Lunar, gå med i reseklubbar på lunar och gör reklam där, gör reklam på reseguiden.se, etc.....

#4 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 29 June 2007 - 19:34

Jag har postat siten på de flesta ställen jag känner till, men man får oftast inte göra reklam för andra forum på reseforum.

#5 HeMo

HeMo

Veteran

• Members
  • 121 Inlägg:

Postad 01 July 2007 - 18:29

Gör reklam på Anstalten.nu, en fängslande mötesplats! Världens bästa community! ;)

#6 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 09 July 2007 - 05:10

Om alla här tipsade 4 vänner som blev medlemmar så skulle vi ha över 100 medlemmar.

#7 Maggan

Maggan

Veteran

• Members
  • 443 Inlägg:

Postad 28 September 2007 - 16:00

Men, Fabian se hur många som är inne på forumet som gäster och läser varje dag. Faktiskt redan vid sex på morgonen kan där vara 5-6 gäster inne. Vi bjuder in dem genom ett nytt inlägg vetja...De är ju intresserade...:rolleye:

#8 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 28 September 2007 - 16:07

Absolut! Att skriva och vara aktiv är utan tvekan det bästa sättet att få ett forum att växa!

#9 Manotch

Manotch

Medlem

• Members
  • PipPipPip
  • 49 Inlägg:
  • PlatsTamil Nadu

Postad 13 November 2007 - 22:53

Människor kommer ju hit för att de är intresserade på ett eller annat sätt av Asien...
Dock så kan jag tänka mig att det är många som är lite forumblyga.
Det är då "Övrigt delen" av forumet kan komma till stor nytta.
många trådar med vardagliga frågeställningar som alla kan vara "expert" på...

En nära vän startade ett forum och började med några enkla trådar som alla kunde delta i, och som sagt huvudintresset (i detta fall Asien) finns ju kvar men kanske "blygheten" är borta efter ett par inlägg i övrigt sektionen...
min väns forum är nu ett av stockholms mer populära låsta forum.

Iaf, Tror detta forum har enorma möjligheter att bli hur grymt som helst ;)

ah, möjligt att detta blev ngt rörigt? formuleringen var helt annorlunda i huvudet. :blink:

#10 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 14 November 2007 - 11:02

Det det har verkligen tagit fart den senaste tiden iallafall! Varje månad sedan starten har haft fler besökare än föregående månad. Roligt att vi även blivit såpass många som är här och pratar. Sedan är det ju tyvärr vädligt säsongsbaserat, så jag antar att forumet kommer att ha några lugna månader när det är sommar hemma i Sverige.

Det är en bra blandning av folk här, och trevlig stämning! Och på ett forum kan ju vem som helst vara expert, det är ju genom att dela med oss av våra erfarenheter och tankar som vi håller forumet levande!

#11 Maggan

Maggan

Veteran

• Members
  • 443 Inlägg:

Postad 14 November 2007 - 18:23

Jag håller helt med dig, Fabian! Jag trivs verkligen med detta forumet!:) Här är fin och trivsam stämning och jag har inte en enda gång under den tid jag varit med här upplevt ett enda personligt påhopp.:rolleye: Personliga påhopp, brist på respekt för varandras inlägg och inga svar på inlägg är några av anledningarna till att jag inte längre är särskilt aktiv i det andra forumet (ni vet väl vilket forum jag menar.) Jag tror också att här finns förutsättningar för att detta forum kan bli hur bra som helst. Det ser vi ju...Här finns ett säkert stöd för detta! :rolleye:

Hälsar Mrs India;)

#12 Fia

Fia

Veteran

• Members
  • 607 Inlägg:

Postad 21 November 2007 - 11:23

Det är riktigt roligt att höra att du är så nöjd, Maggan! Jag tycker också att forumet utvecklats och blivit riktigt bra. Tyvärr hinner jag inte skriva så mycket som jag önskar nu när vi är i Indien, men jag läser vad ni andra skriver så ofta jag kan. :)

#13 Andreas

Andreas

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 08 December 2007 - 22:28

Som dom stora Soi Sixten och Thailandsforum , finns det gäng på 10-15 personer som driver på . Dom hittar en rad olika vinklar på saker , och detta göra att andra deltar och blir motiverade . Detta är ett väldigt brett forum , det kanske gör det svårare att få fart .

Andreas

#14 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 09 December 2007 - 15:18

Vi är ju ett gäng som hänger här rätt mycket nu vilket är väldigt roligt!

Jag tror att vi representerar ett ganska brett spektrum av resenärer och åldrar, jag tror att det kommer bli mycket mer fart här inför nästa asiensäsong.

#15 enstorstark

enstorstark

Nykomling

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 13 December 2007 - 14:29

Sweden is a little country- make a section for English speakers. Inget problem för mig- för att jag bor har i Sverige och kan svenska. Men informationen- det är universallt.

#16 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 15 December 2007 - 09:25

Hade det varit asia.com vi hade så hade det varit lämpligt, men jag tror att målgruppen här är just svenskar och att forumet kommer att förbli på svenska. Det finns många stora konkurrenter på engelska redan.

#17 frejen

frejen

Nykomling

• Members
  • PipPip
  • 28 Inlägg:

Postad 05 January 2008 - 00:14

Jag tycker också det är trevligt att forumet är på svenska, visst det skulle säkert vara fler medlemmar om forumet var på engelska. Men forumet får en lite annan vinkel/karaktär när målgruppen är svenskar. Personligen gillar jag det, antagligen mest för att det känns mer personligt.

Jag tror att bloggarna är ett bra sätt att sprida forumet. Alla bloggar kanske borde ha en länk till forumet, eller till Asien. Ett rätt okej "krav" med tanke på att det är gratis och gynnar oss alla. Bloggarna i sin tur kan spridas med hjälp av pingbacks/trackbacks till sfärer som: Hur din egen blogg kan synas på bloggar.se och få intresserade besökare

Noterade även nu att: Länkar om Goa saknar en länk till forumet. Antar att den drivs av samma person(er) som övriga sidor som listas under Asien.
Såg också att under "Länkar" på de sidor som är dedikerade till olika platser länkar till wikipedia, kan vara värt att även länka till Free Worldwide Travel Guides - Wikitravel också.
Det kan vara värt att försöka komma med i länksamlingar som: KTHNOCs Webbkatalog

Här finns det lite information om hur man kan optimera googles indexering av siten. Samt en del verktyg från google. Google Webmaster Central

Edit
Sedan tror jag det kan vara bra om man fick igång de andra länderna, Indien är väl klart aktivast. Tror att man får en effekt i stil med att dem som kommer hit och är mest intresserade av andra länder än Indien söker sig vidare.

Frej

#18 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 05 January 2008 - 17:33

Rent sökmotoroptimeringsmässigt så ligger våra sajter rätt bra till :) har du några konkreta tips på hur vi kan förbättra dom så får du gärna komma med dem.

Anledningen att Indien är överrepresenterat är nog att jag själv älskar Indien och mer eller mindre bor här på vintrarna, jag har inte så mycket erfarenhet av resten av Asien och därför inte så mycket vettigt att dela med mig av, men jag jobbart hårt på att hitta och bjuda in andra med bredare resvanor.

Skall fixa så att bloggarna länkar till forumet, det svåra är att hitta folk som vill blogga ;)

#19 Arnold Layne

Arnold Layne

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 10 March 2011 - 19:24

Hallå !
Är nyreggad på forumet ... och jag är en av dom som tycker Thailand är lite passé , och vill vara på ett forum som handlar lite mera om övriga Asien.
Har rest runt i Kambodja , Vietnam och naturligtvis i Thailand .... och flera länder står på tur.
Är det någon fart på forumet för tillfället :unsure:

#20 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2615 Inlägg:

Postad 11 March 2011 - 05:00

Hej och välkommen hit! Det är inte jättefart, men det skrivs ju nästan varje dag!

Själv har jag inte besökt Thailand, men har mycket erfarenhet av Indien. Kul med någon mer här som har erfarenhet av Kambodja och Vietnam, vore kul med mer fart på dom delarna av forumet!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar