Någon som vet avståndet i svenska mil eller kilometer mellan Goa och Cochin, Kanske nån vet ett cirkapris och ta taxi...???
Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet! Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag! Bli medlem |
Guest Message by DevFuse
Goa Till Cochin
Started by cinia, Jul 05 2012 20:16
4 svar på detta ämne
Postad 05 July 2012 - 20:16
Postad 05 July 2012 - 21:54
Det går ett tåg från Margao/Madgaon i södra Goa till Ernakulam (nära Cochin) varje dag klockan 20.40. Det är framme nästa dag klockan 12.00 i Cochin. Priset för AC3 är 913 rupies. Sleeper kostar 351. Det är 850 km.
Indienfantast bosatt i Panjim i Goa!
Postad 05 July 2012 - 22:45
Hallå Fabian!!!.... Tack för du delar med dig all kunnskap.... Jag håller på att bli crazy över allt sökande efter information på nätet och så frågar man här och får svar huuuur snabbt som helst!! :-D
Kanske du vet vad dom menar på denna sida: http://www.keralagre...dweeptours.html
Frågan jag har är:det står så här:
Agatti Island resort is not open to reservations W.E.F 04/02/2012, as Lakshadweep administration has stopped issuing entry permits and the case is currently in the court .
Vad är W.E.F????
Jag reser till Goa 30/11 (2veckor) charter med apollo, tänkte strunta i att åka hem efter 2 veckor och bege mig söderut till Kerala om jag kan fixa en resa över till Lackadiverna.... och sen åka reguljärt flyg därifrån hem till svergie igen.... tror du det är gemomförbart?? Eller någon annan som kanske vet??? HA DET BÄST!!!
Kanske du vet vad dom menar på denna sida: http://www.keralagre...dweeptours.html
Frågan jag har är:det står så här:
Agatti Island resort is not open to reservations W.E.F 04/02/2012, as Lakshadweep administration has stopped issuing entry permits and the case is currently in the court .
Vad är W.E.F????
Jag reser till Goa 30/11 (2veckor) charter med apollo, tänkte strunta i att åka hem efter 2 veckor och bege mig söderut till Kerala om jag kan fixa en resa över till Lackadiverna.... och sen åka reguljärt flyg därifrån hem till svergie igen.... tror du det är gemomförbart?? Eller någon annan som kanske vet??? HA DET BÄST!!!
Postad 05 July 2012 - 23:01
Just ja..... glömde fråga vad du tror??? Brukar det finnas biljetter till detta tåg, är det bara att köpa biljett samma dag som man ska tuffa iväg???
Postad 13 July 2012 - 12:33
W.E.F betyder "With effect from", dvs. "från och med".
Det brukar gå fint att köpa biljett några dagar innan avresa. På dom flesta avgångar finns det speciella turist-quota-biljetter. Dessa släpps 4 dagar innan avresa och kan bara bokas på stationen. Men jag tror att du kan boka tågbiljett hos någon av resebyråerna, det brukar gå fint!
Att åka reguljärflyg från Lackadiverna till Sverige låter svårt. I Kerala flyger du från Cochin till Agatti, skall du flyga till Sverige reguljärt så rekommenderar jag dig att ta dig vidare till Mumbai eller Delhi, det brukar vara betydligt billigare att flyga från dessa städer.
Det brukar gå fint att köpa biljett några dagar innan avresa. På dom flesta avgångar finns det speciella turist-quota-biljetter. Dessa släpps 4 dagar innan avresa och kan bara bokas på stationen. Men jag tror att du kan boka tågbiljett hos någon av resebyråerna, det brukar gå fint!
Att åka reguljärflyg från Lackadiverna till Sverige låter svårt. I Kerala flyger du från Cochin till Agatti, skall du flyga till Sverige reguljärt så rekommenderar jag dig att ta dig vidare till Mumbai eller Delhi, det brukar vara betydligt billigare att flyga från dessa städer.
Indienfantast bosatt i Panjim i Goa!
Liknande ämnen
Er nästa resa till AsienStartad av fabian, 09 Jul 2007 |
|
|
||
Någon Som Är I Palolem Och Kan Boka My Soulmate Eller Cressida Till Oss?Startad av lulemm, 03 Jan 2013 |
|
|
||
Visum till IndienStartad av fabian, 23 Jul 2007 |
|
|
||
Vi kan hjälpa till med kontakten med kinesiska företagStartad av skaunejohan, 10 Dec 2010 |
|
|
||
Reser Till Goa, Palolem 23Nov 2012Startad av Borrman, 12 Nov 2012 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar