Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Kombinera Resor Med Distansjobb?
Postad 17 May 2012 - 10:26
Jag planerar att resa till Indien i oktober någon gång, eftersom jag vill kombinera resandet med jobb har jag tusen frågor rörande det!
Jag har väl egentligen två alternativ som jag tänkt mig. Antingen flyger jag till Delhi, tar tåget ner till Goa med diverse avstickare till ställen jag vill se. Eller så flyger jag till Mumbai och tar mig ner till Goa ganska direkt och har det som min "bas".
Om jag väljer alternativ ett så är det en nödvändighet att jag kan ha tillgång till wi-fi minst var tredje dag. Är det praktiskt möjligt?
Det känns som om det vore lättare att dra ner till Goa direkt, hitta nåt bra ställe att bo på med wi-fi så att jag kan jobba där, och sen dra iväg på småresor under tiden. Men jag vet inte, det känns inte lika spännande... Det känns också som att många avslutar sin resa i Goa, så det kanske är svårare att träffa på folk som vill dra iväg på diverse äventyr därifrån?
Var någonstans i Goa rekommenderar ni, både i allmänhet och för den berömda internettillgången?
Jag har med andra ord inte kommit så långt i mitt planerande, men allt beror på hur jag lättast kan få tillgång till internet regelbundet.
Supertacksam för tips och råd!
Postad 17 May 2012 - 13:34
Överallt i Indien finns det internetcaféer, det är dock inte alla som har trådlöst nät och en del har inte ens så att du kan koppla in din egen dator. Hastigheterna varierar väldigt.
När jag har spenderat vintrarna i Goa så har jag stött på folk som både börjar och slutar sin resa i Goa, det är lätt att hitta folk som skall på avstickare.
Jag brukar hålla till i Palolem i södra Goa där jag trivts bra även om jag kanske snarare skulle rekommendera Patnem eller Agonda idag.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 17 May 2012 - 17:34
Ska du också åka i oktober? Vart bär det av i år?
Jag kommer troligen att åka vidare till Australien när/om jag fått nog av Indien, så jag kommer ha en del packning troligtvis. Är det möjligt att hyra en värdebox eller liknande och dumpa vissa saker, för att slippa oroa sig och kånka runt på allt bråte?
Postad 17 May 2012 - 17:34
Postad 17 May 2012 - 19:44
www.visitgoa.se
Postad 17 May 2012 - 21:18
Postad 17 May 2012 - 21:57
Telefonoperatörernas återförsäljare finns i stort sett i varje gathörn (iaf i norra Goa). För att få köpa ett simkort brukar de kräva ett passfoto samt kopior på ditt pass och ditt visum.
www.visitgoa.se
Postad Igår, 09:14
ohmygolly på 17 May 2012 - 17:34 sade:
Ska du också åka i oktober? Vart bär det av i år?
Jag kommer troligen att åka vidare till Australien när/om jag fått nog av Indien, så jag kommer ha en del packning troligtvis. Är det möjligt att hyra en värdebox eller liknande och dumpa vissa saker, för att slippa oroa sig och kånka runt på allt bråte?
Ja jag sticker i oktober till Goa. Jag har lämnat saker på hotell i flera månader, har man bott ett tag på hotellet och känner dom som driver det brukar det inte vara några problem att lägga undan lite saker. Det går ju bra att skicka hem också, kostar inte så hemskt mycket.
Nepomuk på 17 May 2012 - 21:57 sade:
USB-modem är bra. En vän till mig hade ett sådant, hon jobbade dessutom med hjälp av IP-telefoni och det gick fint.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Liknande ämnen
Goa till Chennai, boende samt resor och biljetterStartad av Lajjnan, 14 Oct 2010 |
|
|
||
Poll Hur mycket pengar lägger du på resor varje år?Startad av fabian, 18 Aug 2007 |
|
|
||
Hur finnansierar ni era resor?Startad av fabian, 04 Jun 2007 |
|
|
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar