Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Indien/Nepal Feb,Mars,April,Maj!

Nepal Everest-trekk Indien

• Please log in to reply
2 svar på detta ämne

#1 Jojje

Jojje

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 09 February 2012 - 18:53

Tjena! Jag och en polare drar på måndag iväg till New Dehli och sen vidare till Nepal. Vår plan är att köra Mount Everest-trekken, sedan ta sig ner mot Darjeeling, Agra, Varanasi, och vidare genom Rahajastan och slutligen till södra Indien. Är det någon som har tänkt ungefär i samma banor, hör av er så kanske man kan ta en vänskaplig Kingfisher i sann backpackeranda.

Hade vart fint med några tips på grejer man inte får glömma (inte uppenbara som pass, utan sånna grejer man kanske inte tänker på förrän man kommer till Indien) på en trekk eller i Indien. Hör gärna av er om små byar och/eller stora städer man inte kan missa, och gärna aktiviteter också.

Imorn ska jag upp på ett tåg mot Stockholm, efter mycket strul med TT Services, som jag ser att de flesta av er har kommit bra överens med. Jag kan bara säga grattis, tycker det är lite halvkul att betala tåg fram och tillbaka, dagarna innan man ska dra iväg, men vad gör man inte..

Då tackar jag för mig sålänge, och hoppas att vi ses på ett smutsigt Silent Disco i Goa i vår!

#2 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:
  • Till:Indien

Postad 10 February 2012 - 06:27

Vad är det som strular med TT?

#3 Jojje

Jojje

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 12 February 2012 - 15:28

Visa inläggdeknas på 10 February 2012 - 06:27 sade:

Vad är det som strular med TT?
Det var missförstånd mellan oss, och banken. Jag hade bifogat kvittens, men de kunde inte hitta en betalning. Sedan när jag satte in mer pengar hade de "glömt" att skicka tillbaka passet, så fick snällt hoppa på tåget till Stockholm för att hinna få det i tid. Men nu har jag det, och är lite bitter på de extrapengarna jag fick lägga.

Liknande ämnen

Also tagged with Nepal, Everest-trekk Indien

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar