Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Luffa I Södra Indien

Tips om södra Indien

• Please log in to reply
6 svar på detta ämne

#1 emilharald

emilharald

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 02 February 2012 - 06:58

Min nuvarande adress är för tillfället The Village, Varkala i södra Indien. Jag kommer hålla till i närheten av Trivandrum dem närmsta 4-5 månaderna, planen är att finna ett litet hus vid stranden och mer avlägset från turism  (för att kunna läsa och skriva).

Innan jag finner mig ett hus i detta paradis så tänkte jag mig en liten utflykt. Tågluffa kustvägen från Trivandrum och vidare norr till Pondicherrry och besöka Auroville. Vidare därifrån in mot landet för att trekka i Thekkady, söder om Munnar.
Jag ska låta denna utflykt ta sin tid.

Någon som har någon information om Thekkady och trekking där?
Tips på vad man behöver ta med sig för utrustning, boende osv?
All information runt denna utflykt är hjälpsam! Någon som ska göra något liknande eller är här nere i Varkala så hör gärna av er för en öl eller en utsikt ihop över solnedgången!

Tack för hjälpen, Girish

#2 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:
  • Till:Indien

Postad 02 February 2012 - 11:17

Jag tänkte eventuellt besöka Varkala i mars. Vad är The Village för nåt?

#3 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 02 February 2012 - 13:20

Varkala, Trivandrum och Thekkady ligger ju alla i Kerala och relativt nära varandra. Pondicherry/Auroville ligger ju dock en bra bit längre bort, bara så du vet!

Jag har inte själv varit i Thekkady, men jag har varit i Munnar och däromkring. Fantastiska mijöer!

Det finns en del på Wikitravel om Thekkady
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#4 emilharald

emilharald

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 03 February 2012 - 06:56

the village är ett billigt ställe att bo på, 5 min från the Cliff, bra rum, billigt, inte mycket mer än så=)

blev förvånad när de sa att det bara ta ca 1 dag med tåg trivandrum- pondicherry. Men jag ska stanna till på olika ställen på kustvägen, som sagt, ska låta det ta sin tid! Vet du några platser som är värt att stanna till vid på vägen? fått några bra tips som tex Dhanushkodi, ska va en fin utsikt över till Sri Lanka ha jag hört.

Jag var inställd på Munnar innan jag åkte ner men hört från fler att Thekkady är "mindre" turism.

#5 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 03 February 2012 - 08:55

Vet inte om det är en liknande rutt men själv åker jag Chennai-Varkala och det tar runt 14 timmar om jag minns rätt. Men eftersom man åker på kvällen och är framme på morgonen förlorar man ingen tid - tåget blir hotellet.

#6 emilharald

emilharald

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 04 February 2012 - 06:18

chennai ligger norr om pondicherry tro jag, så det blir en liknande rutt, men ska du åka genom landet eller kusten, härligt med tåg om hotell ibland=)

#7 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 04 February 2012 - 06:46

Tror de tågen går genom landet, med ett fåtal stop i Tamil Nadu och sedan resten i Kerala. Men det går säkerligen att åka längs kusten om man köper många småresor istället. Du kan sitta och söka rutter på http://www.cleartrip.com, det är alltid kul. Fram med kartan!

Liknande ämnen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar