Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Wifi Palolem
Postad 30 January 2012 - 23:43
Postad 31 January 2012 - 00:22
Det är väldigt mycket reklam för USB-stickor med 7,2 mbits uppkoppling, har inte provat själv men har hört att det går helt okej att använda.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 31 January 2012 - 06:52
En bekänt har forskat lite och skickat denna info. till mig. Jag använder RELIANCE för 800 rupis månad, funger nästan direkt hvergang, är i patnem.
Nej det är ingen bindningstid på pre-paid-sim-kort.
(Det svenska vansinnet med subventioner, avbetalningar och bindningstider finns inte i Indien.)
För att köpa pre-paid-sim-kort behöver du kopia på pass, kopia på visum, personbevis på engelska från http://skatteverket.se , en adress i Indien (hotell-räkning med adress och ditt namn går bra). Saknar du personbevis går det bra med vilken maskin-skriven räkning som helst.
Skall du resa runt i Indien är det Airtel som har bäst teckning över hela landet. Skall du bara vara i Goa skall du välja IDEA 3G. I Tamil Nadu är det Aircel som fungerar bäst.
Tänk på att du måste välja en data-plan. Airtel tar under 100 rupier för 1 GB data om du väljer den data-planen. Vill du ha 3G-hastighet kostar 4 GB under 30 dagar 1500 rupier. Läs mer på http://airtel.in
"" För tillgång till Internet köper du ett GPRS/EDGE/3G USB-modem i närmaste lite mer välsorterad mobiltelefon-affär och ett PRE-PAID SIM-kort. Jag har flera gånger handlat på The Mobile Store som har tusentals butiker i Indien. www.themobilestore.in
sen skrev samma person även såhär
"" Nej, det är inte dyrt. Olika operatörer har olika villkor och varianter. Jag har ett PRE-PAID-SIM-kort från Airtel och jag betalar 25 rupier / dygn för obegränsad tillgång till internet. När jag kommer till Indien SMS:ar jag en kod till ett nummer och 25 rupier / dygn börjar debiteras. och när jag lämnar landet SMS:ar jag en annan kod så slutar de debitera. Jag har valt Airtel för att de finns i hela Indien. ""
Liknande ämnen
Någon Som Är I Palolem Nu?Startad av Henrik_M, 22 Mar 2012 |
|
|
||
Palolem Med Familj, 3 Barn, Två Månader.Startad av PatDri, 18 Mar 2012 |
|
|
||
Åker Till Goa / Palolem Den 23 MarsStartad av Henrik_M, 09 Mar 2012 |
|
|