Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Ankomstvisum Till Indien

• Please log in to reply
4 svar på detta ämne

#1 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 30 January 2012 - 12:27

Vagabond skriver: "Svenskar är en 13 nya nationaliteter som inom kort kan få visum vid ankomst till Indien. Därmed skulle det vara slut med den tidskrävande ansökningsproceduren före avresan."

Det är altså på G med ankomstvisum för svenskar. Skillnaden mellan ankomstvisum och vanligt turistvisum är att ankomstvisumet bara skall gälla i 30 dagar jämfört med 6 månader om man ansöker i förväg.

Detta kommer garanterat att göra Indien mer lättillgängligt för oss Svenskar och kanske få fart på researrangörerna för att öka antalet avgångar till Indien.

Läs mer på Times of India eller Vagabond
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#2 cinia

cinia

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 30 January 2012 - 13:22

Hej! Inte helt fel :)  Med andra ord lättare att dra iväg på en sista minuten dit!!!
Tänkte jag skulle fråga dig eller ngn annan, om det här med att det ska gå 60 dagar innan man kan resa tillbaka till indien, det står på TTservice att det ska gå 60 dagar mellan IN-resorna, menar dom då att det är inresan till indien som räknas eller från det datum man lämnade indien????
http://www.ttservice....aspx?Cul=ko-KR

Ha det!! :-)

#3 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa

Postad 30 January 2012 - 17:24

Visa inläggcinia på 30 January 2012 - 13:22 sade:

Hej! Inte helt fel :)  Med andra ord lättare att dra iväg på en sista minuten dit!!!
Tänkte jag skulle fråga dig eller ngn annan, om det här med att det ska gå 60 dagar innan man kan resa tillbaka till indien, det står på TTservice att det ska gå 60 dagar mellan IN-resorna, menar dom då att det är inresan till indien som räknas eller från det datum man lämnade indien????
http://www.ttservice....aspx?Cul=ko-KR

Ha det!! :-)
Som jag förstår det så är det mellan just inresorna, inte 60-dagar från det att du kom hem igen.

#4 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:
  • Till:Indien

Postad 31 January 2012 - 10:38

Underbara nyheter Fabian! Tack!

#5 stina8

stina8

Nykomling