Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Goa Mitten Av Mars

• Please log in to reply
32 svar på detta ämne

#21 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 01 February 2012 - 20:49

Visa inläggronald på 01 February 2012 - 19:45 sade:

Det bästa vore kanske om ni kunde hoppa in i en taxi som tar er direkt till ett specifikt hotell, hehe...

När ni vaknar är Holi över!

Oj, ni har verkligen lyckats hitta avskräckande bilder! Riktigt så där illa har jag inte upplevt Holi. Så här såg jag ut efter en dag av färgkasande och då kanske jag ska påpeka att vi verkligen frivilligt gav oss in i leken. Andra turister såg betydligt mer "normala" ut. Men ett tips är att inte ta på er era finaste kläder just de dagarna.
Postad bild

/anna
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#22 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 01 February 2012 - 22:21

Holi är skoj! :D

Postad bild
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#23 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:
  • Till:Indien

Postad 02 February 2012 - 09:55

Visa inläggNepomuk på 01 February 2012 - 20:49 sade:

Oj, ni har verkligen lyckats hitta avskräckande bilder! Riktigt så där illa har jag inte upplevt Holi. Så här såg jag ut efter en dag av färgkasande och då kanske jag ska påpeka att vi verkligen frivilligt gav oss in i leken. Andra turister såg betydligt mer "normala" ut. Men ett tips är att inte ta på er era finaste kläder just de dagarna.
Postad bild

/anna
Befann du dig verkligen i en storstad med hindumajoritet då? Jag har upplevt Holi precis som på bilderna jag skickade.

#24 Kathrine

Kathrine

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 21 Inlägg:
  • PlatsBombay
  • Nästa resa:2012-02-20
  • Till:Sverige

Postad 02 February 2012 - 10:16

Visa inläggronald på 02 February 2012 - 09:55 sade:

Befann du dig verkligen i en storstad med hindumajoritet då? Jag har upplevt Holi precis som på bilderna jag skickade.

nej vi befann oss i Goa..
/kathrine

www.visitgoa.se - en annorlunda vardag

#25 honeyflower

honeyflower

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 12 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-03-09
  • Till:Goa

Postad 02 February 2012 - 10:38

Visa inläggfabian på 01 February 2012 - 22:21 sade:

Holi är skoj! :D

Postad bild

Verkar ju väldigt roligt! Underbar bild också!:)

#26 Maggie

Maggie

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:
  • PlatsSkåne

Postad 03 February 2012 - 22:26

Härliga bilder :)...det blir säkert jätteskoj... :)...ett extra ombyte hem alltså...och "regnkappa"... :)

#27 honeyflower

honeyflower

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 12 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 18:49

Nu är min resa bokad och klar! :)
Om det finns några fler glada människor som befinner sig i Goa mellan den 9-23 mars och känner för att ses nån gång så hör gärna av er!! :)

Anna

#28 Anna Wennergren

Anna Wennergren

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 23:03

Halloj!

Har läst lite olika inlägg här om Goa i Mars, superbra och intressant!
JAg och minman smat vår lilla dotter på 9 månader åker imorgon och sakll stanna mars och april.

Nu undrar jag: VAd är detta om tsunami? Brukar det vara tsunami i Goa? Har aldrig hört talas om, men blev otroligt orolig då vi kommer promenera mycket fram och tillbaka mellan byar på kvällen i mörkret, pga av att vi inte vill åka så mkt bil med vår lilla.

Och så undrar jag om det är r varmt i April för att vara i goa , jag trodde att det var helt ok innan Maj, men vissa säger att vi inte kommer stå ut i april..

vad tror ni?

#29 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 21 February 2012 - 23:23

Anna: Spontan gissning från någon som inte varit där i april (dock i mars): Varmt, men inte för varmt. Folk överdriver allt. Många säger att Goa är för varmt i mars vilket uppenbarligen inte stämmer. Andra säger att det är iskallt i Delhi i februari, vilket inte heller stämmer. Om du till exempel läser vad folk har att säga om ett ställe som Thailand i april så är det ofta kommentarer som "det är omöjligt att vistas i Thailand i april", vilket uppenbarligen inte stämmer med tanke på att tusentals personer anländer där dagligen den månaden. Goa kommer kanske vara nån grad varmare än i mars men jag kan inte tänka mig att det ska göra din resa problematisk. Folk har bott i Goa och andra tropiska områden året runt i tusentals år, och människan är ursprungligen från Afrika. Vi klarar extrema temperaturer!
Regnet kommer i maj om jag minns rätt, jag tror inte det är temperaturen som är outhärdlig då utan istället vattnet!

Detta inlägg har redigerats av deknas: 21 February 2012 - 23:30

#30 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 07:11

Anna:
Jag har varit i Goa i april och det är varmt, riktigt varmt. Medeltemperaturen är ca 29 grader. Men om det är för varmt eller inte tror jag är väldigt individuellt. En sak jag själv reagerade på var att det var väldigt varmt och fuktigt även på kvällarna, det var egentligen bara tidigt på morgonen och kring solnedgången man kunde känna att det var något svalare. Det gäller att anpassa sig till värmen, dricka mycket vatten och kanske undvika att röra på sig allt för mycket under de hetaste timmarna på dagen. Funderar även på varför du inte skulle kunna åka bil med din dotter. När det är så varmt kommer ni nog hellre åka taxi än promenera i värmen tror jag. Samtidigt kommer ni vara där en ganska lång period och då hinner ni säkert vänja er lite också.

Jag kommer vara i norra Goa från 8 april, om ni fortfarande är kvar då vore det kul att höras av.

/anna
www.visitgoa.se

#31 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 07:12

.

Detta inlägg har redigerats av Nepomuk: 22 February 2012 - 07:13

www.visitgoa.se

#32 deknas

deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 22 February 2012 - 10:02

29 grader är ändå inte så farligt. I Delhi i april förra året låg tempen runt 40-strecket samtliga dagar jag vistades där den månaden och det gick bra. Jag var även i Sydostasien samma månad och där var temperaturen likadan. Och det säger jag inte för att vara macho -- jag är själv en sån superblek, blond svenne som bränner sönder sig i Sverige. Jag upplever solen som mindre brutal i Asien -- det är luften som känns varmare. Men hur en 9 månader gammal bebis reagerar vet jag inte.

Jag rekommenderar dock inte tågresor utan AC under denna period!

#33 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 22 February 2012 - 13:22

Jag har varit i Goa fram till mitten av maj. Personligen tycker jag att mars/april är bästa tiden att vara i Goa. Vattnet är varmare än i dec/jan. Det är färre turister. Priserna sjunker. Det är absolut inte outhärdligt.

Holiday-wather.com finns en sida som visar snitt-temperaturer, högsta och lägsta etc. under hela året, det är ganska jämnt i Goa året om.
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar