Postad 31 January 2012 - 10:28
Skönt för dig att du landar vecka 11 -- Holifestivalen är veckan innan (8-9 mars tror jag)!
Jag var i Arambol i mars förra året och det är busenkelt att hitta boende varsomhelst för så lite som 200 (om inte mindre!) rupees med dush, västerländsk toalett, myggnät osv. Mars är i princip "low season" utan att vara FÖR "low" så allting är tillgängligt, billigt och allmänt enkelt. Det är absolut ingen spökstad utan precis lagom om du frågar mig. Otroligt varmt dock. Jag pratade med olika indier och fick höra att i mars kostar rum och liknande ungefär hälften av vad det gör annars, och att de flesta turister drar innan april. Flipflops är dock sinnessjukt dyrt så ta med egna! Jag hade själv planer på att åka dit i mars i år men det blir nog Kerala istället.
Föreslår att du helt enkelt går på promenad efter du anlänt och kollar vad du kan hitta. Är du skitsvettig så ta första bästa för en natt sen gå ut och leta efter ett nytt dagen efter, om du inte är nöjd alltså. Det finns ingen anledning att hitta ett rum i förväg då alla kostar i princip lika mycket och området är litet (du kan promenera överallt). Det finns ett obegränsat utbud av boende i Arambol i mars. Vill någon ha 400 så säg att du betalade 300 förra året, vill de ha 300 så säg att du betalar 250 på ditt nuvarande ställe. De är väldigt beroende av turister i mars och villiga att sänka sina priser rejält för att få dig att bo där. Det dyraste jag kunde hitta förra året var ett enormt fint rum för två högst upp på en klippa med utsikt över havet -- det kostade 500 tror jag. Själv föredrar jag dock att bo några minuter inåt land, där det är lite lugnare (det är dock väldigt lugnt överallt!).
Du kan åka lokalbuss hela vägen från Arambol till Palolem på några timmar med ett par byten, kostar några kronor. Har ej gjort det själv men fick all nödvändig information nedskriven på papper gratis inne på en random resebyrå i Arambol.