Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Spontanresa Ensam I Indien

Goa Mumbai Indien Resa ensam resesällskap

15 svar på detta ämne

#1 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-02-04
  • Till:Indien

Postad 13 January 2012 - 01:37

Hallå hej!!

Är nu helt färsk medlem här på forumet :)

Varför jag skriver den här tråden är för att jag för någon vecka fick för mig att vädret i Sverige är alldeles för tråkigt för att stanna hela vintern. Så jag ska boka (min internetbank la ner annars hade det varit bokat nu -.-) en resa till Indien imorrn, närmare bestämt Mumbai (Bombay) och sen var tanken att jag skulle vidare till Goa för jag har för det mesta bara hört gott om stället.
Reser helt ensam eftersom detta är lite utav en spontanare.
Datum jag tänkte vara i Indien, Mumbai/Goa är 5/2 (landar på natten i Mumbai) tom. 26/2(åker hem igen till svedala på morgonen från Mumbai)

Detta är första gången jag kommer besöka Indien så jag är lite av en rookie när det gäller allt där, har dock vart i thailand, vietnam och på bali tidigare om de erfarenheterna är värda något i Indien.

Så!
Då undrar jag precis som säkert tusen andra gjort här tidigare:

- Vad får man inte missa under vistelsen på dessa två ställen?
- Hur lång tid bör man stanna i Mumbai? ( vet att det är upp till var och en men ge gärna era synpunkter)
- Något ställe man bör göra utflykt till utöver dessa då jag har 3 veckor på mig?
- Någon som är där och vill ses för mat eller en öl eller bara lite sällskap, om man kommer överens dela boende en kort stund.
- Boende i Mumbai/Goa
- Matställen på dessa platser som är värda att besöka samt lite billiga men schyssta hak för den budgetmedvetne.
- Tidsfördriv rent allmänt förutom att slappa i Goa, som sagt är i stort sett ingenting planerat inför denna resa...

Det var allt jag kom på nu såhär mitt i natten men kommer säkert att tänka på mer ju närmare resan jag kommer!

Tack på förhand!

Mvh Jack

#2 Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa

Postad 15 January 2012 - 10:56

- Vad får man inte missa under vistelsen på dessa två ställen?
Att slappna av och ha ögonen öppna. Låt saker ta den tid det tar. För mig finns inget "det här måste du se" utan det är snarare att uppleva allt som är poängen.

- Hur lång tid bör man stanna i Mumbai? ( vet att det är upp till var och en men ge gärna era synpunkter)
Jag stannade ca 4 dagar när jag var där och då hann vi kolla runt i Colaba district där vi bodde, se gateway of india och deras fina gatlyktor "queens necklace" och till Haji Ali moskén, sen var vi lite mätta på allt larm och storstadshets. Vi gjorde iofs inga större utflykter från Bombay så om man gör det vill man säkert stanna lite längre men som sagt; 3-4 dagar är ganska bra som första munsbit.

- Något ställe man bör göra utflykt till utöver dessa då jag har 3 veckor på mig?
3 veckor kommer gå snabbt, men från Bombay ska man kunna åka till något som heter elephant island (vill jag minnas), dit hade jag planer på att åka men hann aldrig. Kring Goa så kan man åka till de vanliga ställena dit turister bussas (vattenfall, kryddplantage osv) vilket är rätt skoj men annars rekommenderar jag att du tar dig iväg själv eller med folk du träffar till Panjim eller kanske Margao för en lien shoppingtur, åk till Mapusa på marknaden och insup atmosfären(insup inte för djupt i fiskkvarteret bara ;) ), hyr en scooter och hojja omkring på olika stränder och vägar, man hittar mycket roligt även om man inte åker iväg särskillt långt.

- Någon som är där och vill ses för mat eller en öl eller bara lite sällskap, om man kommer överens dela boende en kort stund.
Tyvärr inte, jag var där en snabbis i vintras och mer än så lär jag inte hinna med nu men det är otroligt lätt att stifta nya bekantskaper i Goa. =)

- Boende i Mumbai/Goa
Hotel Volga 2 har jag bott på och det är helt okej, Hotel Volga 1 och 3 finns också väldigt nära och ska duga de också. Bra priser och ligger precis mitt i Colaba district.
I Goa så beror det ju på vart du tänkt dig åka. Jag föredrar att hålla mig i södra goa och brukar bo i Palolem men jag skulle gäna bo i Patnem som är ännu lite lugnare och ett snäpp söderut.
I regel verkar det vara så att i absolut nordligaste goa och i sädra goa så är det lite lugnare och partystränderna är på mitten och norra.

- Matställen på dessa platser som är värda att besöka samt lite billiga men schyssta hak för den budgetmedvetne.
Alla, tänkte jag säga, men först och främst så vill jag rekommendera gatustånden. Släng i dig en samosa eller sev puri på stående fot, skölj ner med en chai. Billigt som sjutton och otroligt gott.
I Bombay så gillar jag Hotel Majestic som ligger nästan mitt emot Volga, annars finns det en hel drös med mysiga och billiga restauranger.

- Tidsfördriv rent allmänt förutom att slappa i Goa, som sagt är i stort sett ingenting planerat inför denna resa...
Hyr en scooter, snacka med andra resenärer och åk någonstans ihop. Släng dig in i vardagslivet och besök frukt och grönsaksmarknaden i Panjim, marknaden i Mapusa och varför inte den lilla suprmarketen i Chaudi.
Åk till vattenfallet, ta en rundtur på kryddplantagen och bada med en elefant. Åk till Old Goa och se dig omkring och leta upp deras vaxmuséum, det är ett garanterat skratt!

Hoppas du får en underbar resa! =)

#3 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 25 January 2012 - 21:47

Hej igen!

Tack så jättemycket för att du tog dig tid för det utförliga svaret! :D

Nu har jag laddat med några frågor till :)

Transfer till och från flygplatserna?

Hur lång tid i förväg bör man åka för att vara i tid till flygplatserna? (reser till goa från mumbai tidig morgon och tillbakaresan till mumbai på en kväll)

Har nämligen bokat min hemresa så att jag åker från goa till mumbai vid 22 och är framme 23 typ och sen går hemflyget från mumbai hem vid 04 tiden samma morgon...är det ett alldeles för tight schema med passkontroll, bagageuthämtning/incheckning osv.?

Safteybox hos de billigare hotellen/hyddorna, finns det?

Något speciellt man alltid bör kontrollera innan man betalar för ett rum på plats?

Krav för att få hyra moped (måste man ha körkort osv)?

Om man måste ha körkort, kontrollerar de det eller är chansen att polisen tar en stor?

Höga eller låga böter för sådant?

Är resan till elephant island en dagstrip? typ från tidig morgon till sen kväll?

Ungefärliga priser för den tripen?

Transfer runt om i mumbai och goa, vad är smidigast/billigast/snabbast??

Hur stort är goa egentligen, går det att "upptäcka" hela goa på min tid där?

Vilka delar av mumbai bör jag bo i/hålla mig till för att få ut så mkt som möjligt av min tid där? Eftersom att det finns extremt mkt att se, tänkte typ som att man brukar hålla sig på manhattan när man är i new york för första gången.

....typ allt jag kom på just nu. Tar gärna emot fler svar från folk på de tidigare frågorna också!

Tack för alla svar och hjälpen på förhand.

Mvh Jack

#4 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 25 January 2012 - 21:51

Kanske ska säga hur lång tid jag är på varje ställe också för att ni ska kunna svara....

Ankommer till Mumbai kl.03 på morgonen den 5/2, reser till Goa kl.05 på morgonen den 8/2.
Flyger tillbaka från Goa till Mumbai kl.22 den 25/2 mitt flyg hem går strax efter kl.04 den 26/2

#5 fabian

Indienfantast

• Administrators
  • 2520 Inlägg:
  • PlatsStockholm
  • Nästa resa:2011-12-12
  • Till:Goa, Indien

Postad 26 January 2012 - 11:14

Visa inläggJ.S på 25 January 2012 - 21:47 sade:

Hur lång tid i förväg bör man åka för att vara i tid till flygplatserna? (reser till goa från mumbai tidig morgon och tillbakaresan till mumbai på en kväll)

Har nämligen bokat min hemresa så att jag åker från goa till mumbai vid 22 och är framme 23 typ och sen går hemflyget från mumbai hem vid 04 tiden samma morgon...är det ett alldeles för tight schema med passkontroll, bagageuthämtning/incheckning osv.?

Inrikesflyg brukar stänga incheckningen 20-30 minuter innan avgången, bagageinlämningen 30-40 minuter innan avgång. Kolla med ditt flygbolag exakt vilka tider som gäller. Utrikesflyg stänger incheckningen 45 minuter innan avgång. Tydligen blir man inte insläppt på Mumbais flygplats tidigare än 3 timmar innan avgång, så jag tror att dina tider är aldeles utmärkta!

Safteybox hos de billigare hotellen/hyddorna, finns det?

Ja det brukar finnas. Antingen i hyddan (plåtlåda med lås) eller i receptionen.

Något speciellt man alltid bör kontrollera innan man betalar för ett rum på plats?

Att rummet ser okej ut :)

Krav för att få hyra moped (måste man ha körkort osv)?

Om man måste ha körkort, kontrollerar de det eller är chansen att polisen tar en stor?

Höga eller låga böter för sådant?

En del kräver att man lämnar t.ex. pass eller ID-kort i deposition, men oftast behövs inte det. När jag hyrde MC i Panjim ville dom vara säkra på att jag hade körkort, på stränderna har det aldrig kommit på tal.

Om du blir stoppad av polisen så kommer du att få böter oavsett om du har allt i sin ordning. Om du har internationellt körkort och alla papper på motorcykeln så hittar dom på att du körde för fort t.ex., ge inte för mycket bara, 100-500 rupies brukar det röra sig om.

Är resan till elephant island en dagstrip? typ från tidig morgon till sen kväll?

Ungefärliga priser för den tripen?

Det tar några timmar att se Elephanta, båt går från Gateway of India och kostar typ 130 rupies tur och retur. Båtar till ön går varje halvtimma mellan 09.00 och 14.00. Tror det är något inträde till grottorna också, men det är inte speciellt mycket pengar. Det var några år sedan jag åkte men jag har för mig att det tar lite mer än en timma med båten från Gateway of India till Elephanta. Räkna med 2 timmars resa och 2 timmar på ön...

Transfer runt om i mumbai och goa, vad är smidigast/billigast/snabbast??

Det beror lite på hur långt du skall. Korta avstånd kan man ju gå, det är gratis :) taxi är utmärkt om man skall lite längre, se bara till att taxin kör på taxameter, inte på fastpris. Det är aldrig någonsin bättre att köra på fastpris. Taxibilarna med gammal taxameter visar ett gammalt pris, då finns det en konverteringstabell i taxin så att man kan översätta taxameterns pris till dagens pengavärde.

Skall man åka långt så är lokaltåg grymt bra. En resa som kostar 500 rupies med taxi går på 7 rupies med tåg och går betydligt snabbare.

Lokalbussar finns och är billiga!

Hur stort är goa egentligen, går det att "upptäcka" hela goa på min tid där?

Goa är ca 11 mil långt fågelvägen. Om du hyr MC i Goa så hinner du med att upptäcka otroligt mycket på den tiden.
Jag har lagt upp en del av mina turer på http://www.everytrai...?user_id=268260

Vilka delar av mumbai bör jag bo i/hålla mig till för att få ut så mkt som möjligt av min tid där? Eftersom att det finns extremt mkt att se, tänkte typ som att man brukar hålla sig på manhattan när man är i new york för första gången.

Åk direkt ner till Colaba! Jag kan rekommendera Bentleys Guesthouse (ca 1600 rupies per natt) och Hotel Volga (800 per natt) som båda är trevliga hotell i "rätt" område. På kvällen bör du ta en tur till Marine Drive eller "queens necklace" som det kallas. Skönt att bara promenera där på kvällen, fullt med folk! Hanging Gardens i Malabar Hills är fint! Chowpatty Beach är trevligt vid solnedgången!
Är just nu i Stockholm...

Goa, Palolem, Calangute, Agra

Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#6 Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 26 January 2012 - 22:00

Visa inläggfabian på 26 January 2012 - 11:14 sade:

Det beror lite på hur långt du skall. Korta avstånd kan man ju gå, det är gratis :) taxi är utmärkt om man skall lite längre, se bara till att taxin kör på taxameter, inte på fastpris. Det är aldrig någonsin bättre att köra på fastpris. Taxibilarna med gammal taxameter visar ett gammalt pris, då finns det en konverteringstabell i taxin så att man kan översätta taxameterns pris till dagens pengavärde.

Hur menar du med det? Jag har nog aldrig någonsin kört på taxameter, priset gör ju alltid upp i förväg? Eller menar du riktig "fintaxi" och inte de små skruttbilarna?

#7 fabian

Indienfantast

• Administrators
  • 2520 Inlägg:
  • PlatsStockholm
  • Nästa resa:2011-12-12
  • Till:Goa, Indien

Postad 26 January 2012 - 22:37

Visa inläggHannannas på 26 January 2012 - 22:00 sade:

Hur menar du med det? Jag har nog aldrig någonsin kört på taxameter, priset gör ju alltid upp i förväg? Eller menar du riktig "fintaxi" och inte de små skruttbilarna?

I Goa gör man upp priset innan men i Bombay är det bara att kräva taxameter. Jag brukar vrida om taxametern själv om det är en sån där gammal som sitter på utsidan av bilen. Dom lite nyare bilarna har en taxameter som sitter innuti bilen men det är bara att kräva att dom kör på den så får man åka på den.

Bestämmer man pris i förväg brukar det bli 150-300 rupies för en tur som skall kosta 28 rupies.
Är just nu i Stockholm...

Goa, Palolem, Calangute, Agra

Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#8 Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 27 January 2012 - 08:41

Visa inläggfabian på 26 January 2012 - 22:37 sade:

I Goa gör man upp priset innan men i Bombay är det bara att kräva taxameter. Jag brukar vrida om taxametern själv om det är en sån där gammal som sitter på utsidan av bilen. Dom lite nyare bilarna har en taxameter som sitter innuti bilen men det är bara att kräva att dom kör på den så får man åka på den.

Bestämmer man pris i förväg brukar det bli 150-300 rupies för en tur som skall kosta 28 rupies.

Aha! Ja, nu när du säger det så minns jag att de hade det men minns inte om vi använde den eller om vi i alla fall körde på fastpris.

#9 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 01 February 2012 - 00:50

Hej hej igen!

Nu börjar det dra ihop sig inför resan, tack för alla svar ännu en gång! :D

Några till följdfrågor:

Ungefär vad brukar priserna landa på för taxi från flygplatsen i mumbai till colaba? (bara så att jag har tillräckligt med pengar samt inte blir totalblåst)

Ungefär hur lång tid tar taxiresan till flygplatsen från Colaba när jag åker så pass tidigt på morgonen (planet lyfter 05.25 till Goa)??

Tänkte börja vistelsen i Goa med Palolem så ungefärliga transferpriser från Goa's flygplats till Palolem?

Ungefär hur lång tid tar taxiresan till flygplatsen i Goa från Palolem(alternativt nordligare Goa) när man åker under kvällen (planet till Mumbai lyfter 22.10)

Hur är det med att få tag i taxi/transfer de tiderna jag åker till flygplatserna? (är ju trots allt lite mer udda tider, tidig morgon/sen kväll)

Tips på vad man gör med värdesaker när man är på stranden?....eftersom jag åker ensam. Risk att saker blir snodda när man badar? Vore ju skönt att kunna ha med sig solglasögon & lite pengar så man slipper springa upp till hotellet/hyddan varje gång man vill ha en frukt eller liknande...

Och om man nu inte har körkort (som jag) och blir stoppad av polis...bara böter eller riskerar man värre straff?

Priser för att hyra moped?

Någon sportbar i Colaba? Jag lyckas pricka in Superbowl ca 2timmar efter landning i Mumbai, timing tror jag det kallas ;)

Nu har det blivit massor med frågor trots att jag bara tänkte ställa 2st, vet att flera av dem kan vara knepiga att svara på men ett halvbra svar är bättre än inget alls!

Och fortfarande så är det bara att säga till om någon vill ses för något att dricka/äta något eller bara ta det lugnt på stranden under tiden man är där! :)

Jag har ju säkert missat något väsentligt, säg till om ni kommer på något viktigt jag borde tänka på under min vistelse(!)

Tack så mycket på förhand för svar!

Mvh Jack

#10 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 01 February 2012 - 01:08

*Rättelse:
Pris hyra moped eller mc (125cc)?
Böter eller straff för att vara utan körkort när man blir stoppad med moped/mc(125cc)?
Om det nu är någon skillnad för dessa två...
//Jack

#11 Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:

Postad 01 February 2012 - 09:31

Visa inläggJ.S på 01 February 2012 - 00:50 sade:

Hej hej igen!

Nu börjar det dra ihop sig inför resan, tack för alla svar ännu en gång! :D

Några till följdfrågor:

Jag ska se om jag kan svara på dem. Vid de två första resorna så skrev vi dagbok med vad vi gjorde och vad en hel del saker kostade så jag har plockat fram den nu så får vi se. =)

Ungefär vad brukar priserna landa på för taxi från flygplatsen i mumbai till colaba? (bara så att jag har tillräckligt med pengar samt inte blir totalblåst)
Köp en pre-paid taxi inne på flygplatsen instället för att ge dig ut och hitta en själ, då kommer de garanterat försöka få mer pengar av dig. För två år sen betalade vi 480rs från flygplatsen till colaba men det kan ha gått upp lite sen dess.

(Året innan det åkte vi från utrikesterminalen till inrikesterminalen med en taxi vi högg ute på gatan istället för att ta skyttelbussen inne på flygplatsen som var gratis, den betalade vi 1000rs för, totalblåst var ordet!)

Ungefär hur lång tid tar taxiresan till flygplatsen från Colaba när jag åker så pass tidigt på morgonen (planet lyfter 05.25 till Goa)??
Svårt att säga, ibland är det väldigt mycket trafik men jag tror inte att det är så mycket på natten, nån timme kanske det tar ändå. Vi bokade taxi via receptionen på Volga och de vet hur lång tid det tar.

Tänkte börja vistelsen i Goa med Palolem så ungefärliga transferpriser från Goa's flygplats till Palolem?
Samma sak här, köp en prepaid taxi på flygplatsen så får du den för bäst pris, tror att det kostar ca 1500rs från Goas flygplats till Palolem.

Ungefär hur lång tid tar taxiresan till flygplatsen i Goa från Palolem(alternativt nordligare Goa) när man åker under kvällen (planet till Mumbai lyfter 22.10)
Är det ingen trafik så tar det ca 1½ timme men är det massor av trafik så kan det ta lite mer.

Hur är det med att få tag i taxi/transfer de tiderna jag åker till flygplatserna? (är ju trots allt lite mer udda tider, tidig morgon/sen kväll)
Det är inga problem. Taxichaufförerna vet när flyg ankommer och är där då, det är ju faktiskt deras levebröd. =)

Tips på vad man gör med värdesaker när man är på stranden?....eftersom jag åker ensam. Risk att saker blir snodda när man badar? Vore ju skönt att kunna ha med sig solglasögon & lite pengar så man slipper springa upp till hotellet/hyddan varje gång man vill ha en frukt eller liknande...
Jag har lämnat min väska med plånbok (med väldigt lite pengar i iofs), böcker och solglasögon och har aldrig blivit av med något men om du ligger på en solstol som hör till en restaurang (vilket alla solstolar gör) så kan du be dem kolla eller helt enkelt närmsta granne. Precis som överallt så är folk hjälpsamma om man ber dem.
Värdesaker du har i hyddan kan du be att få låsa in i en safety box antingen i din egen hydda eller om hyresvärden har ett speciellt ställe för värdeskåpen.

Och om man nu inte har körkort (som jag) och blir stoppad av polis...bara böter eller riskerar man värre straff?
Vi har aldrig blivit stoppade men som jag förstått det så är et böter som gäller, oavsett om du har körkort eller inte. De säger att du missat nån regel, inte har hjälm eller kört för fort osv.

Priser för att hyra moped?
Det har gått upp lite men du kan nog få en för mellan 150-250rs/dag. Bensinen kostar ca 80rs/liter och köps i en del kiosker i enlitersflaskor.

Någon sportbar i Colaba? Jag lyckas pricka in Superbowl ca 2timmar efter landning i Mumbai, timing tror jag det kallas ;)
Det finns! Om man går från Colaba causeway(samma gata som Leopolds och Cafe Mondegar ligger på) mot bion så ligger det en snett emot Mondegar i samma hus som bion.
Här är en länk till det: http://www.citipals....ss-colaba-mumba

Nu har det blivit massor med frågor trots att jag bara tänkte ställa 2st, vet att flera av dem kan vara knepiga att svara på men ett halvbra svar är bättre än inget alls!

Och fortfarande så är det bara att säga till om någon vill ses för något att dricka/äta något eller bara ta det lugnt på stranden under tiden man är där! :)

Jag har ju säkert missat något väsentligt, säg till om ni kommer på något viktigt jag borde tänka på under min vistelse(!)

Tack så mycket på förhand för svar!
Frågar man inte får man inga svar.
Jag tror du kommer få en fantastisk resa och försök ta det som det kommer, enligt min upplevelse så spelar det ingen roll hur mycket man planerar, det blir som det blir i alla fall. =)

#12 Kathrine

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 21 Inlägg:
  • PlatsBombay
  • Nästa resa:2012-02-20
  • Till:Sverige

Postad 03 February 2012 - 08:52

Jag kommer va i Palolem från 5-18e feb, hör av dig när du är där jag kommer bo i en beach hut på cresseida (ursäkta stavningen)
skicka mitt nummer till dig i ett mail :)

trevlig resa!
/kathrine

www.visitgoa.se - en annorlunda vardag

#13 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 03 February 2012 - 09:54

Hej igen allihopa!

Tack för alla svar och inboxmeddelanden etc :D

Imorrn åker jag och hoppas att allt går väl.

Har bara en sista fråga...bokade min resa inrikes som går onsdag morgon med cleartrip. I biljetten som jag fick på mailen har e:t i mitten efternamn Salén försvunnit och nu står det bara Saln på biljetten. Jag har mailat cleartrip och inte fått svar än. Någon som har en lösning på mitt problem?

Uppdaterar här om jag får fler frågor!

Tack för allt annars!

#14 deknas

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 03 February 2012 - 11:17

Jag har aldrig bokat flygbiljetter med Cleartrip, men tågbiljetterna kan man avboka på två sekunder (för en minimal summa), sen är det bara att boka nytt!

Bokade med ö i efternamnet första gången och de plockade bort bokstaven helt. Avbokade och bokade ny biljett med o istället (trots att oe är det officiella sättet att skriva ö på). Ändrade även mitt sparade namn (man blir ju medlem på sajten) till o. Nu blir det rätt varje gång, och konduktören har aldrig ifrågasatt varför biljett och pass ej är identiska.

För övrigt har de aldrig svarat när jag mejlat.

#15 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad 03 February 2012 - 12:41

Det där med att de helt plockade bort bokstaven är exakt vad som hände mig.

Mejlade direkt till flygbolagen efter ett långt och dyrt samtal till cleartrips support som inte gav någon utdelning (hade även mejlat dem utan något svar). Fick svar nästan direkt av GoAir (imponerad!) så nu är resan till Goa löst iallafall. Väntar på svar från Air India, men där har jag ju ända till 25/2 på mig innan flyget går tillbaka till Mumbai :)

Tack för svaret!

#16 J.S

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:

Postad Idag, 14:32

Hallo!

Ar tillbaka i Palolem nu innan jag ska aka hem igen pa lordag om det ar nagon som vill ses eller sa, inboxa bara eller kom fram till mig pa stranden.

Jag ar ganska latthittad numera da jag haltar/har krycka efter en mindre incident med en sten pa stranden.

Hare bra!

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar