Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Barnfamilj Goa 2012

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 MaS

MaS

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 09 January 2012 - 17:28

Hejsan! Skrev nedanstående i "konkurrerande forum" men får inga svar. Mycket tacksam om ni vill ta er tid till att besvara nedanstående eller delar av :-)

" Goa Indien, med barn?

Hejsan!

Planerar en resa på ungefär en månad till nästa jul (2012) och är sugen på Goa och Indien! Vi har två barn som då är 12 och 6 år gamla. Någon som kan referera lite kring bra stränder, hotell osv för oss och barnen?

Har också några mer konkreta frågor:

Nån som vet ett hotell med barnpool?
Vad kostar det att äta i Goa på restaurang?
Finns det bra djuphavsfiske i/nära Goa?
Var skulle ni rekommendera oss att bo, vilket område/vilken strand, vi vill ha lugn och ro men nära till hav och bekvämligheter.
Vad är shoppingpriserna för typ T-shirts, skor osv?
Blir man lätt magsjuk av mat och liknande?
Hur funkar sjukvården lokalt?
Säkerheten?

Tacksam för er tid med svar på ovanstående och allt annat ni kan berätta för oss!!

Markus"

Vi har rest runt i Khao Lak området i Thailand tidigare men vill nu testa något nytt. Någon som kan jämföra dessa två destinationer vg prisläge, hotell, stränder, renhållning osv så hade det varit superintressant. Och som skrivet, mycket tacksam för svar på delar av frågorna också om ni inte orkar med hela konkarången =)

Mvh

Markus :rolleye:

#2 el_dronto

el_dronto

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 09 January 2012 - 18:58

Hej! Jag kom igår hem efter 10 fantastiska dagar i Goa och Mumbai, och kan svara på några få av dina frågor. Reste tillsammans med min flickvän utan barn, men kanske kan det hjälpa lite :)

Vad kostar det att äta i Goa på restaurang?
Trots generellt högre priser än i övriga Indien var priserna väldigt bra: Varmrätt c:a 150-200 rupier, efterrätt/förrät c:a 100 rupier, öl 33cl for c:a 50 rupier. Dvs c:a 400 för ett skrovmål = c:a 50 SEK. Dessa priser gällde på strandrestauranger längs med Palolem, Agonda, Anjuna och Mandrem - och jag antar att priserna är samma längs hela kusten. Sen finns så klart street food för en fjärdedel av priset!

Var skulle ni rekommendera oss att bo, vilket område/vilken strand, vi vill ha lugn och ro men nära till hav och bekvämligheter.
Palolem kändes som en väldigt barnvänlig strand, med fräscha hotell och/eller cocohuts. I stort sett en lång badvänlig strand + 2 huvudgator med butiker. Detsamma gällde också för Arambol, hippie-stranden i norra Goa. Men då får ni nog oftare förklara vad som luktar så sött och varför alla har dreadlocks :)

Vad är shoppingpriserna för typ T-shirts, skor osv?
T-shirts kan man sannolikt få runt 150 rupier, dvs c:a 20 kronor. Tumregel: nöj dig inte förrän du fått ner priset till minst 1/3 av utropspriset!

Blir man lätt magsjuk av mat och liknande?
Vi klarade hos helt oskadda trots att vi åt nästan uteslutande indiska rätter. Sköljda skivade grönsaker kan man ju välja bort, liksom se till att köttet är genomstekt, så klarar man nog sig utmärkt!

Säkerheten?
På de stränder jag nämnt kändes alla väldigt trygga, med undantag för Anjuna som var ganska röjigt och rätt tätt av drogförsäljare och några riktigt slitna invandrare. Dit hade jag inte tagit mina barn, men det beror snarare på att staden inte var särskilt mysig!

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar