Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Boende Vid Palolem

• Please log in to reply
16 svar på detta ämne

#1 MisterCave

MisterCave

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 13 December 2011 - 22:27

Hej!

Har precis hittat hit till forumet och hoppas någon (Fabian?) kan hjälpa mig. Vi är 4 personer som ska åka till Indien 17/12, dvs om några få dagar. Vi kommer att resa runt, och kommer till Goa tidigt den 30/12 och ska stanna till den 3/1. Jag har försökt hitta 2 rum (huts, cottages, etc) i Palolem men har inte haft någon tur ännu, det verkar ju vara riktig högsäsong, och det börjar bli väldigt bråttom känner jag. Det verkar också som att många ställen inte går att boka online, vilket är ett problem...
Har hört att man ofta kan ordna något på plats, men då min mor (som ska med på resan) har besvär med rygg och knän är det lämpligt att vi har något bokat och klart när vi anländer.
Jag tänkte höra med er här på forumet om det finns ställen som rekommenderas som kan vara tillgängliga, och hur man enklast skulle kunna boka dessa? Hade tänkt mig helst priser ej över 3000 rp per natt/rum...

Vore väldigt tacksam för skyndsamt svar!

Hälsningar
Kaveh

#2 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 14 December 2011 - 04:33

Hej Kaveh!

Jag är inte själv särskilt bra på att hitta billiga huts i Palolem (gillar inte grejen med att gå runt och leta...). Men ett ställe som du skulle kunna kolla upp är The Palm Trees som öppnade för bara några veckor sedan i Patnem, den lite lugnare stranden precis söder om Palolem. När jag pratade med en av ägarna i helgen ville han ha mellan 1500 och 3000 rs per natt där och det är hur fräscht som helst. Ligger inte på stranden som de andra men bara ca 100 meter upp på huvudgatan. De har en hemsida som är www.thepalmtreesgoa.com men den verkar inte helt färdigbyggd. Skicka ett meddelande till mig så kan jag leta fram hans mobilnr.

/anna
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#3 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa

Postad 14 December 2011 - 09:22

Visa inläggNepomuk på 14 December 2011 - 04:33 sade:

Hej Kaveh!

Jag är inte själv särskilt bra på att hitta billiga huts i Palolem (gillar inte grejen med att gå runt och leta...). Men ett ställe som du skulle kunna kolla upp är The Palm Trees som öppnade för bara några veckor sedan i Patnem, den lite lugnare stranden precis söder om Palolem. När jag pratade med en av ägarna i helgen ville han ha mellan 1500 och 3000 rs per natt där och det är hur fräscht som helst. Ligger inte på stranden som de andra men bara ca 100 meter upp på huvudgatan. De har en hemsida som är www.thepalmtreesgoa.com men den verkar inte helt färdigbyggd. Skicka ett meddelande till mig så kan jag leta fram hans mobilnr.

/anna
Det låter dyrt för en standarhydda tycker jag. Är det något speciellt med dem?

#4 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Till:Goa, Indien

Postad 14 December 2011 - 09:25

Fasligt dyrt! Vi hyrde precis för 500 men flyttar in i bekvämare rum idag som kostar 400. Jag brukar rekommendera My Soulmate där rummen kostar 600-900 beroende på rum.

Nästan alla ställen som har hemsida eller finns med i Lonely Planer tredubblar priset mot liknande ställen.
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#5 eliza

eliza

Nykomling

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-01-12
  • Till:till Goa

Postad 14 December 2011 - 10:34

Vi hyrde en lyxhydda på Mamoos i februari i Pathnem och betalade då 800 inr/ natt. Det var fullt överallt när vi kom ner till Pathnem och då blir allt dyrare. Sen är nog Pathnem dyrare att bo i än Palolem.
En god vän är i och för sig i Pathnem nu, han hyr ett litet hus med  kokvrå, toa o dusch (kallvatten) o han betalar
10 000 INR/ mån.
:D

#6 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 14 December 2011 - 11:02

Ja visst är de helt klart dyrare än många andra. Men de var mer som hotellrum än de vanliga hyddorna, hade riktigt badrum med toalett och klinkers istället för plywoodskivor till väggar. Jag tog några bilder men vet inte hur man laddar upp dem här tyvärr.
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#7 MisterCave

MisterCave

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 14 December 2011 - 16:38

Tack för alla snabba svar hittills!

Jag har skickat mail till My Soulmate, ska försöka ringa dem lite senare. Ska nog ändå diskutera pris med The Palm Trees eftersom jag inte har så många alternativ just nu. Prövaar också med Mamoos. Har nii andra lågrisalternativ tar jag tacksamt emot.
Stressigt med bokningar så här i sista sekund... Hoppas vi lyckas få napp snabbt!

#8 MisterCave

MisterCave

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 14 December 2011 - 16:41

Eliza, har du möjligen telefonnummer till Mamoos?

#9 eliza

eliza

Nykomling

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-01-12
  • Till:till Goa

Postad 14 December 2011 - 23:03

Dom har en webbsida
www.mamoosplace.com

Lycka till o trevlig resa
:D

#10 Lajjnan

Lajjnan

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 42 Inlägg:

Postad 15 December 2011 - 08:49

Hej!!
Eliza,du berättade att din vän hyr ett hus med kokvrå, vet du hur han hittade det? Vet du om det finns fler sådana hus i i närheten avpalolem eller patnem? :)

Ha en trevlig dag :)
/caroline

#11 Angantyr

Angantyr

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Postad 15 December 2011 - 15:47

Visa inläggfabian på 14 December 2011 - 09:25 sade:

Fasligt dyrt! Vi hyrde precis för 500 men flyttar in i bekvämare rum idag som kostar 400. Jag brukar rekommendera My Soulmate där rummen kostar 600-900 beroende på rum.

Nästan alla ställen som har hemsida eller finns med i Lonely Planer tredubblar priset mot liknande ställen.
Har just kommit hem från en 3 veckors vistelse i Palolem. Där bodde jag på My Soulmate hos Mr da Silva. Hyran var mycket prisvänlig,
Mr da Silva är en gentleman och är mycket mån om sina gäster. I köket huserar Lal och ingen lämnar bordet otillfredsställd.
Angantyr

#12 seija

seija

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 17 December 2011 - 18:47

Visa inläggAngantyr på 15 December 2011 - 15:47 sade:

Har just kommit hem från en 3 veckors vistelse i Palolem. Där bodde jag på My Soulmate hos Mr da Silva. Hyran var mycket prisvänlig,
Mr da Silva är en gentleman och är mycket mån om sina gäster. I köket huserar Lal och ingen lämnar bordet otillfredsställd.
Angantyr
Hej Angantyr ! Jag ska till Goa julafton;hur kontaktar man Mr.da Silva på soulmate?  Seija

#13 Angantyr

Angantyr

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 09:47

Visa inläggseija på 17 December 2011 - 18:47 sade:

Hej Angantyr ! Jag ska till Goa julafton;hur kontaktar man Mr.da Silva på soulmate?  Seija

Hej Seija! Mr da Sivas mailadress är:  mysolmte@gmail.com
Lycka till!
Angantyyr

#14 seija

seija

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 18 December 2011 - 10:32

Visa inläggAngantyr på 18 December 2011 - 09:47 sade:

Hej Seija! Mr da Sivas mailadress är:  mysolmte@gmail.com
Lycka till!
Angantyyr
Hej och tack för adr.Det här är så himla bra sätt att sondera o få känsla vad komma ska,när nu som jag har inte bestämmt mig vart jag ska,mer än Goa.Jag fick svaret fr.Da Silva:dubbelrum marknivå 2000R,högre upp 2500-3000R.Skickade frågan om singel...Jag är fullt medveten att det är högsäsong;därför kanske har funderat att boka innan nån natt.Vad tycker du?Taxin ville han ha 1200R,det måste ändå låta rimligt? Hur än jag har rest,blir jag "lurad" med min första färd;spelar ingen roll om det är Europa,mellanöster eller asian.Utan att slösa bort min energi,tänker jag att kanske barnen få mer matpå bordet<3. Seija

#15 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Till:Goa, Indien

Postad 19 December 2011 - 14:16

Jag tror det är fullt, men 2500-3000 låter mycket! Är detta på jul och nyår då eller? 1200 för taxi är billigt, från flygplatsen kostar den 1600 i år om man tar prepaid!
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#16 Angantyr

Angantyr

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Postad 19 December 2011 - 17:27

Hej Seia !  Du säger det själv, runt jul-nyår går priserna som en raket rakt upp, även Indierna har ledigt.

Fabian har rätt ang. taxipriser.

Bon Voyage!
Angantyr

#17 seija

seija

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 3 Inlägg:

Postad 19 December 2011 - 21:27

Tack för hjälpen,känns bra att någon som står där med skylten Seija :-D  Fick singelrum,som är 1500rs,helt ok att börja med,så behöver jag inte gå runt som Maria på julafton o knacka på dörrarna. God jul och all lycka till det nya, ännu bättre 2012. Seija

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar