Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Boende Vid Palolem
Postad 13 December 2011 - 22:27
Har precis hittat hit till forumet och hoppas någon (Fabian?) kan hjälpa mig. Vi är 4 personer som ska åka till Indien 17/12, dvs om några få dagar. Vi kommer att resa runt, och kommer till Goa tidigt den 30/12 och ska stanna till den 3/1. Jag har försökt hitta 2 rum (huts, cottages, etc) i Palolem men har inte haft någon tur ännu, det verkar ju vara riktig högsäsong, och det börjar bli väldigt bråttom känner jag. Det verkar också som att många ställen inte går att boka online, vilket är ett problem...
Har hört att man ofta kan ordna något på plats, men då min mor (som ska med på resan) har besvär med rygg och knän är det lämpligt att vi har något bokat och klart när vi anländer.
Jag tänkte höra med er här på forumet om det finns ställen som rekommenderas som kan vara tillgängliga, och hur man enklast skulle kunna boka dessa? Hade tänkt mig helst priser ej över 3000 rp per natt/rum...
Vore väldigt tacksam för skyndsamt svar!
Hälsningar
Kaveh
Postad 14 December 2011 - 04:33
Jag är inte själv särskilt bra på att hitta billiga huts i Palolem (gillar inte grejen med att gå runt och leta...). Men ett ställe som du skulle kunna kolla upp är The Palm Trees som öppnade för bara några veckor sedan i Patnem, den lite lugnare stranden precis söder om Palolem. När jag pratade med en av ägarna i helgen ville han ha mellan 1500 och 3000 rs per natt där och det är hur fräscht som helst. Ligger inte på stranden som de andra men bara ca 100 meter upp på huvudgatan. De har en hemsida som är www.thepalmtreesgoa.com men den verkar inte helt färdigbyggd. Skicka ett meddelande till mig så kan jag leta fram hans mobilnr.
/anna
www.visitgoa.se
Postad 14 December 2011 - 09:22
Nepomuk på 14 December 2011 - 04:33 sade:
Jag är inte själv särskilt bra på att hitta billiga huts i Palolem (gillar inte grejen med att gå runt och leta...). Men ett ställe som du skulle kunna kolla upp är The Palm Trees som öppnade för bara några veckor sedan i Patnem, den lite lugnare stranden precis söder om Palolem. När jag pratade med en av ägarna i helgen ville han ha mellan 1500 och 3000 rs per natt där och det är hur fräscht som helst. Ligger inte på stranden som de andra men bara ca 100 meter upp på huvudgatan. De har en hemsida som är www.thepalmtreesgoa.com men den verkar inte helt färdigbyggd. Skicka ett meddelande till mig så kan jag leta fram hans mobilnr.
/anna
Postad 14 December 2011 - 09:25
Nästan alla ställen som har hemsida eller finns med i Lonely Planer tredubblar priset mot liknande ställen.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 14 December 2011 - 10:34
En god vän är i och för sig i Pathnem nu, han hyr ett litet hus med kokvrå, toa o dusch (kallvatten) o han betalar
10 000 INR/ mån.
Postad 14 December 2011 - 11:02
www.visitgoa.se
Postad 14 December 2011 - 16:38
Jag har skickat mail till My Soulmate, ska försöka ringa dem lite senare. Ska nog ändå diskutera pris med The Palm Trees eftersom jag inte har så många alternativ just nu. Prövaar också med Mamoos. Har nii andra lågrisalternativ tar jag tacksamt emot.
Stressigt med bokningar så här i sista sekund... Hoppas vi lyckas få napp snabbt!
Postad 14 December 2011 - 16:41
Postad 14 December 2011 - 23:03
www.mamoosplace.com
Lycka till o trevlig resa
Postad 15 December 2011 - 08:49
Eliza,du berättade att din vän hyr ett hus med kokvrå, vet du hur han hittade det? Vet du om det finns fler sådana hus i i närheten avpalolem eller patnem?
Ha en trevlig dag
/caroline
Postad 15 December 2011 - 15:47
fabian på 14 December 2011 - 09:25 sade:
Nästan alla ställen som har hemsida eller finns med i Lonely Planer tredubblar priset mot liknande ställen.
Mr da Silva är en gentleman och är mycket mån om sina gäster. I köket huserar Lal och ingen lämnar bordet otillfredsställd.
Angantyr
Postad 17 December 2011 - 18:47
Angantyr på 15 December 2011 - 15:47 sade:
Mr da Silva är en gentleman och är mycket mån om sina gäster. I köket huserar Lal och ingen lämnar bordet otillfredsställd.
Angantyr
Postad 18 December 2011 - 09:47
seija på 17 December 2011 - 18:47 sade:
Hej Seija! Mr da Sivas mailadress är: mysolmte@gmail.com
Lycka till!
Angantyyr
Postad 18 December 2011 - 10:32
Angantyr på 18 December 2011 - 09:47 sade:
Postad 19 December 2011 - 14:16
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 19 December 2011 - 17:27
Fabian har rätt ang. taxipriser.
Bon Voyage!
Angantyr
Postad 19 December 2011 - 21:27
Liknande ämnen
Lätt Hitta Boende I November?Startad av Desiree, 21 Apr 2012 |
|
|
||
Någon Som Är I Palolem Nu?Startad av Henrik_M, 22 Mar 2012 |
|