Sofie på 30 November 2011 - 14:41 sade:
I detta forum verkar man kunna få svar på ALLT! Då jag är allergisk mot de flesta insektsbett, inklusive myggbett, vore det bra för mig att veta hur det brukar vara på myggfronten i Palolem med omnejd i januari. Jag är van att ta med mig det jag behöver för att skydda mig men jag vill ju inte släpa på saker i onödan!
När man tittar på olika beach huts står det nästan alltid att de har myggnät runt sängen, men t ex bilderna från My Soulmate visar inga nät... Här är mina frågor:
- Myggor ute? Många eller få? Aktiva när?
- Myggor inne? I beach huts, på guest houses?
- Myggnät att köpa på plats?
- Andra bitande/stickande insekter?
Sen undrar jag lite över hur svalt det kan bli på nätterna?
Jag vill vara förberedd så att jag kan ha en så allergifri resa som möjligt!
Sofie
Ju närmre vattnet du bor ju mer mygg, även om det inte är väldigt många ens då. Många guesthouses har inte myggnät då de ligger längre upp på land och det helt enkelt inte är lika mycket mygg där.
Myggnät kan du köpa själv om du vill men det finns där det behövs och annars brukar man kunna be om det. Serviceviljan i Goa är överlag ganska hög; ber du om något så får du oftast ett "ja" till svar men sen kan det ta halva dagen för att det ska lånas en skoter och åkas till grannbyn för att prata med någons brorsas morsan kusin som har n sån pryl du ville ha. =)
Nu kom jag av mig lite.=)
Men som sagt, myggoljor och sprayer finns på plats att köpa och de verkar vara effektivare än de man får tag på här.