Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Att Hitta På I Panaji

panaji

• Please log in to reply
2 svar på detta ämne

#1 Alex7x8x

Alex7x8x

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 30 November 2011 - 09:34

Hej!

Jag och min flickvän är för närvarande på plats i Panaji, Goa. Jag är här i jobbet och är iväg under dagen 9-17 och då är min flickvän som följt med mig själv. Vi bor på Ginger Hotel. Jag undrar vad det finns för henne att göra i Panaji? Hon har gått runt hela Panaji redan, gick ganska fort :-) , och tog en busstur till norra goa och kollade på en massa stränder. Grejen är att det inte känns så säkert när hon är ute själv. Första dagen blev hon antastad av någon skum man och när hon är ute är alla väldigt mycket mer påflugna. När jag är med är det hur lungt som helst. Jag jobbar i lite över en vecka till sedan ska vi gemensamt åka ner till Palolem och ha semester.

Tips på vad man kan göra som ensam tjej i Panaji?

Tacksam för svar. /alex

#2 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 30 November 2011 - 10:02

Trist att höra att hon inte känner sig säker när hon är själv. Jag har själv aldrig råkat ut för det utan alltid känt mig trygg, trots att jag varit runt lite överallt i Goa som ensam tjej.

Jag hittar inte tillräckligt bra i Panaji för att kunna ge så många tips. När jag varit där har jag mest uppskattat att strosa runt och njuta av folklivet, men jag förstår att det kan bli trist i längden. Något ni skulle kunna göra tillsammans någon kväll är att åka på en "Sunshine boat trip" på floden. Det är i stort sett bara indiska turister som åker på dem och det är ett sant nöje att se dem släppa loss och dansa som att det inte fanns någon morgondag. Sen ska ju bion där vara riktigt bra, även om jag inte testat den själv.

Vill hon åka utanför finns old Goa med gamla kyrkor och annat intressant att se. Det går säkert bussar dit, även om jag själv bara åkt taxi. På onsdagar är även den stora marknaden i Anjuna som kan vara intressant att strosa runt på. Där kommer hon garanterat inte vara den enda västerlänningen vilket kanske gör att hon känner sig säkrare?

Jag och min syster kommer till Goa på söndag. Vi håller till i Candolim och hon får gärna komma och göra oss sällskap om hon vill! Hör av dig i så fall så ska du få mitt indiska mobilnr.

/anna
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#3 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 01 December 2011 - 13:05

Man tröttnar ju snabbt på turistattraktioner om man spenderar en längre tid på ett ställe. Skaffa en scooter till henne så kan hon ju åka till närliggande stränder och utforska på egen hand.

Man kan ju kika på museum, besöka köpcentrum, gå på bio, gå på teater. Prova gatuköket Gujarat Lodge som ligger på 18th june road, godaste maten i Goa! Man kan ju ta en weekend i Mumbai också, flygen är billiga och där finns gott om underhållning!
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar