Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Söker Boende

• Please log in to reply
6 svar på detta ämne

#1 Martin.56

Martin.56

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 27 November 2011 - 18:22

söker boende i Palolem flyger från Mumbai den 1:a januari och har palnerat att åka direkt till Palolem .
Har förökt att maila och ringa till soulmate som jag har sett att så många har skrivit sågott om.Men jag kan inte nå dem.
Är det någon somhar något förslag på boende till vettigt pris./Martin

#2 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa

Postad 27 November 2011 - 21:33

Visa inläggMartin.56 på 27 November 2011 - 18:22 sade:

söker boende i Palolem flyger från Mumbai den 1:a januari och har palnerat att åka direkt till Palolem .
Har förökt att maila och ringa till soulmate som jag har sett att så många har skrivit sågott om.Men jag kan inte nå dem.
Är det någon somhar något förslag på boende till vettigt pris./Martin
Det finns en hel del att välja på och även under högsäsong så går det att få tag på boende i de flesta prisklasser.
Jag har inte bott på så många guest houses men ett par olika coco-huts och standarden är relativt jämn mellan dem jag sett. Om jag vore du så skulle jag nog åka ner och fixa något på plats. =)

#3 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 27 November 2011 - 23:51

Visa inläggHannannas på 27 November 2011 - 21:33 sade:

Det finns en hel del att välja på och även under högsäsong så går det att få tag på boende i de flesta prisklasser.
Jag har inte bott på så många guest houses men ett par olika coco-huts och standarden är relativt jämn mellan dem jag sett. Om jag vore du så skulle jag nog åka ner och fixa något på plats. =)

Hannanas. Rekomenderar du att man åker ner till palolem och söker efter coco-huts, hur är det att bo i de? Finns det elektricitet i de och hur är säkerheten i de? Hur gör du när du söker på plats? Eller ligger de nära varann?

#4 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Till:Goa

Postad 28 November 2011 - 10:04

Visa inläggFisken på 27 November 2011 - 23:51 sade:

Hannanas. Rekomenderar du att man åker ner till palolem och söker efter coco-huts, hur är det att bo i de? Finns det elektricitet i de och hur är säkerheten i de? Hur gör du när du söker på plats? Eller ligger de nära varann?
De är mysiga att bo i, du har väggar och tag, toalett, handfat och oftast dusch också, du låser med eget hänglås (finns att köpa där om du inte har med själv) och på de flesta ställen så finns det safety lockers om du vill förvara något extra säkert. Oftast håller ägarna bra koll på sina hyddor och finns i närheten så risken att någon annan går in är relativt liten men precis som överallt så finns det alltid idioter..

Min första resa för två år sedan så bodde jag i cocohuts i 4 veckor och trivdes som sjutton. På många av dem har de spänt upp hängmattor på verandan och att ligga där och läsa en bok eller bara stirra upp i palmkronorna är helt suveränt!

Elektricitet finns, utöver taklampa så brukar det finnas en takfläkt också och i alla fall ett eluttag om du behöver ladda något. (Ficklampsbatterier till exempel. ;) )

Hyddorna ligger utefter hela stranden och det är ofta de som driver närmsta restaurangen som på något vis har hand om hyddorna där också. Jag har helt enkelt gått runt och frågat och kollat på hyddorna. Det kan ju vara en idé att ta något som verkar bra första natten och sen ta dagen efter till att gå runt och kolla på andra boenden. Det är jobbigt att släpa runt på packning och man ser lite mer "desperat" ut, när jag gått runt och letat har jag sagt att jag redan har boende men vill se om jag kan hitta bättre eller billigare. Då har man ju lite förhandlingsläge också. =)

#5 Finn

Finn

Nykomling

• Validating
  • PipPip
  • 16 Inlägg:
  • Nästa resa:2011-11-02
  • Till:Palolem

Postad 05 December 2011 - 15:37

Vill slå  ett slag för Patnem, See Wiev Resort som  alternativ i högsesong och i almenhet,  inte mer än en god promenad från Palolem ca 2 km och en så himla mer avslappad atmosfär med samma typ av boende .vettig pris... alt är relativt då, 3000 rup är inte ovanligt men den som sökar kan hitta.
Skam som ger sig :-)

#6 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Till:Goa, Indien

Postad 05 December 2011 - 16:40

Antar att det är detta du menar?
http://www.seaviewpatnem.com/
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#7 FasterSvenne

FasterSvenne

Veteran

• Members
  • 274 Inlägg:
  • PlatsLjusdal, Sweden

Postad 06 December 2011 - 05:12

Visa inläggFinn på 05 December 2011 - 15:37 sade:

Vill slå  ett slag för Patnem, See Wiev Resort som  alternativ i högsesong och i almenhet,  inte mer än en god promenad från Palolem ca 2 km och en så himla mer avslappad atmosfär med samma typ av boende .vettig pris... alt är relativt då, 3000 rup är inte ovanligt men den som sökar kan hitta.

Verkar reko ställe. - Finn, du liksom jag som har litta svårt att ta dig runt, det brukar finnas pooler litta varstans, o fast än man inte är gäst på det stället brukar det gå bra att betala en liten slant för att få bada i poolen. Är det ett juste ställe får man extra handdukar oxå.

Liknande ämnen

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar