Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Söker Boende
Postad 27 November 2011 - 18:22
Har förökt att maila och ringa till soulmate som jag har sett att så många har skrivit sågott om.Men jag kan inte nå dem.
Är det någon somhar något förslag på boende till vettigt pris./Martin
Postad 27 November 2011 - 21:33
Martin.56 på 27 November 2011 - 18:22 sade:
Har förökt att maila och ringa till soulmate som jag har sett att så många har skrivit sågott om.Men jag kan inte nå dem.
Är det någon somhar något förslag på boende till vettigt pris./Martin
Jag har inte bott på så många guest houses men ett par olika coco-huts och standarden är relativt jämn mellan dem jag sett. Om jag vore du så skulle jag nog åka ner och fixa något på plats. =)
Postad 27 November 2011 - 23:51
Hannannas på 27 November 2011 - 21:33 sade:
Jag har inte bott på så många guest houses men ett par olika coco-huts och standarden är relativt jämn mellan dem jag sett. Om jag vore du så skulle jag nog åka ner och fixa något på plats. =)
Hannanas. Rekomenderar du att man åker ner till palolem och söker efter coco-huts, hur är det att bo i de? Finns det elektricitet i de och hur är säkerheten i de? Hur gör du när du söker på plats? Eller ligger de nära varann?
Postad 28 November 2011 - 10:04
Fisken på 27 November 2011 - 23:51 sade:
Hannanas. Rekomenderar du att man åker ner till palolem och söker efter coco-huts, hur är det att bo i de? Finns det elektricitet i de och hur är säkerheten i de? Hur gör du när du söker på plats? Eller ligger de nära varann?
Min första resa för två år sedan så bodde jag i cocohuts i 4 veckor och trivdes som sjutton. På många av dem har de spänt upp hängmattor på verandan och att ligga där och läsa en bok eller bara stirra upp i palmkronorna är helt suveränt!
Elektricitet finns, utöver taklampa så brukar det finnas en takfläkt också och i alla fall ett eluttag om du behöver ladda något. (Ficklampsbatterier till exempel.
Hyddorna ligger utefter hela stranden och det är ofta de som driver närmsta restaurangen som på något vis har hand om hyddorna där också. Jag har helt enkelt gått runt och frågat och kollat på hyddorna. Det kan ju vara en idé att ta något som verkar bra första natten och sen ta dagen efter till att gå runt och kolla på andra boenden. Det är jobbigt att släpa runt på packning och man ser lite mer "desperat" ut, när jag gått runt och letat har jag sagt att jag redan har boende men vill se om jag kan hitta bättre eller billigare. Då har man ju lite förhandlingsläge också. =)
Postad 05 December 2011 - 15:37
Postad 06 December 2011 - 05:12
Finn på 05 December 2011 - 15:37 sade:
Verkar reko ställe. - Finn, du liksom jag som har litta svårt att ta dig runt, det brukar finnas pooler litta varstans, o fast än man inte är gäst på det stället brukar det gå bra att betala en liten slant för att få bada i poolen. Är det ett juste ställe får man extra handdukar oxå.
Liknande ämnen
Lätt Hitta Boende I November?Startad av Desiree, 21 Apr 2012 |
|
|
||
Varkala, Boende.. Nu?Startad av wickz, 16 Mar 2012 |
|
|
||
Boende Vid Holi Festival?Startad av sofiaandersson, 01 Mar 2012 |
|
|