Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

* * * * * 1 Betyg

Resesällskap?

• Please log in to reply
19 svar på detta ämne

#1 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 00:46

Det var många som fick förhinder i sista stund och kan därför inte åka till Goa, så jag funderar på att 'bränna' min biljett och inte åka själv. Hur kul är det.....

Men är det ngn som åker till Goa 2-17 dec ? Eller kommer ni lyckas att övertala mig till att åka, skratta och prata för mig själv :D hahahah

#2 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 26 November 2011 - 00:53

Åk för guds skull! Det är flera andra från forumet nere i Palolem och det är lätt att hitta nya vänner där nere!
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#3 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 01:09

Hahah, fabian du e bäst asså. Du höjde viljan med 10 %.

Jag hade 5 månader kvar på passet, jag gick ut och ansökte om nytt idag eftersom man inte får ett visum med ett pass som går ut om 5 månader... om den kommer ut på onsdag säger vi... då kan jag söka visum. Men jag vet inte om det hinner till på fredag

#4 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige

Postad 26 November 2011 - 01:13

Faktum är att man kan faktiskt få visum även om tiden är kortare, man får be om kortare visum. Det är dock bäddat för att ta längre tid än att ha ett fungerande pass.

Men åk! Goa är grymt nice, du kommer absolut inte att bli besviken. Jag kommer ner den 14:e, så vi hinner ta en öl innan du åker hem! :)
Är just nu i Sverige...

#5 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 01:29

Jag ska ner till ambassaden på måndag och fixa allt! Vart kommer du att bo Fabian? Ja det borde vi göra, för jag var helt inställd på att inte åka, och jag åker nu just bara för att du säger det nu, blev taggad =)

#6 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige

Postad 26 November 2011 - 01:55

Jag har inget bokat men tänkte kika förbi My Soulmate och se om det finns något ledigt, i Palolem alltså :)
Är just nu i Sverige...

#7 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 01:56

finns det någon hemsida där man kan kika på my soulmate, jag hittade inget faktiskt det kommer massa match making siter.

#8 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Till:Goa

Postad 26 November 2011 - 15:46

Visa inläggTrabzon på 26 November 2011 - 01:29 sade:

Jag ska ner till ambassaden på måndag och fixa allt! Vart kommer du att bo Fabian? Ja det borde vi göra, för jag var helt inställd på att inte åka, och jag åker nu just bara för att du säger det nu, blev taggad =)
Åk för sjutton! =D
Jag hoppas och ber att jag också kommer ha möjlighet att åka i vinter. Backpackare är i allmänhet väldigt vänliga mot varandra. Jag upplevde flera gånger om jag satt ensam en liten stund så kom någon fram att prata, det är alltså väldigt lätt att träffa nya människor.
Även personalen på flera ställen är väldigt vänliga och kommer se till att du trivs. =)

#9 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 26 November 2011 - 16:57

Ja det är klart du ska åka! Jag hade hellre huggit av mig högerhanden än låtit en biljett till Goa brinna inne.

Jag kommer vara i Goa 4 dec-3 jan men håller mig mest i Candolim i norra Goa. Troligtvis åker vi ner mot Palolem några dagar 8-10 dec när vi passerar på vägen mot Murdeshwar. Kanske blir det även några dagar där efter jul om vi tröttnar på allt folk som kommer till Candolim för Sunburn.

/anna
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#10 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 21:37

Hej Hannanas. Tack så mkt. Jag tror faktikst att jag åker men det känns lite konstigt haha. Jag får inte tänka på det för mycket och bara göra det.

Hej Anna! Vad skiljer norra och södra goa åt? Har märkt att man delar upp goa i nord och syd när man pratar om goa. Jag har fått höra Anjuna och Palolem mycket. Jag kan ingenting om Goa, jag trodde att det log i Sri Lanka och att jag hade köpt biljetter till Sri Lanka så jag har för det mesta undersökt hotell och aktiviteter i Sri Lanka innan jag sökte Goa på Google Earth och fick en rejäl chock haha =)

#11 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige

Postad 26 November 2011 - 22:05

Så kan det bli! :) Norra goa har lite tätare mellan stränderna och det är mer utvecklad turism. Charter-bolagen har sina resenärer i norra Goa, men det finns ju väldigt lugna stränder där också.

Alla hittar ju sin favorit så passa på att röra dig runt och prova på allt möjligt, det är enkelt att hyra en scooter och åka runt på egen hand eller ta buss eller taxi mellan stränderna.
Är just nu i Sverige...

#12 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 26 November 2011 - 22:10

Jag blev jätte sugen på Palolem eftersom att alla pratar om Palolem. Vad jag har sett ifrån mina sökningar på google så är stränderna där enormt vackra! Oj oj oj säger jag bara. Norra goa har jag fått bilden av att stränderna är väldigt steniga och inte lika vita och thailand aktiga som palolem

#13 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige

Postad 26 November 2011 - 23:16

Ja det är stenigare i norra Goa. Palolem är väl den finaste badstranden... Patnem och Turtle Beach är också fina även om det är lite högre vågor.
Är just nu i Sverige...

#14 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 27 November 2011 - 01:14

Fabian, hade du någon hemsida till my soulmate. jag hittade ingeting

#15 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 27 November 2011 - 01:16

varför heter den Turtle beach? Har det något med att Sköldpaddor och äggläggning att göra som sker 1 gång per år?

#16 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 27 November 2011 - 11:16

Ja Palolem och Patnem är väl lite mer paradislika stränder. Men det är lite för generellt att säga att det är stenigt på stränderna i norra Goa. Det finns stränder med en del lavasten men också långa vita sandstränder. Charterturismen är helt klart mer utbredd i norr än i söder men det går inte att säga att det inte är några turister i söder, för det är det. Vilket man gillar bäst tror jag beror på vem man är och vilka man träffar när man kommer dit. Jag tycker absolut du ska ta dig runt lite för att se vad som passar dig bäst.

Turtle beach heter väl egentligen Galibaga beach (rätta mig om jag har fel Fabian). Jag har aldrig sett sköldpaddor där men däremot flera inhägnader runt deras ägg. Det finns också nån typ av informationsplats om sköldpaddor där.

Vill du se mer än bara stranden och horisonten kan du ta dig inåt landet, till Margao eller huvudstaden Panaji. Det finns även en hel del marknader som kan vara kul att gå på och mängder av kyrkor och tempel för den som är intresserad. Det är lätt att ta sig runt med taxi och buss, men jag som inte är någon van förare håller inte riktigt med Fabian om att det är lätt att ta sig runt med scooter.

Är lite avis på dig som har det härliga med att upptäcka Goa för första gången framför dig. Men jag är helt säker på att du kommer få en riktigt härlig resa!

/anna
www.visitgoa.se

#17 Fisken

Fisken

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:
  • PlatsStockholm

Postad 28 November 2011 - 00:14

Tack så hemskt mycket Anna! tack för att du tog din tid att hjälpa till!

Ja det ska bli jättekul att se goa. Det var meningen att åka med 4 klasskamrater till Thailand den 20e december. men jag kunde inte tacka nej till Goa, 2 veckor för 900kr men jag får åka själv, det är priset man får betala för att se goa 'gratis' =)

#18 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 28 November 2011 - 08:38

Som jag sa tidigare, du kommer få det toppen! Allting löser sig när du väl är på plats och skulle du ha några frågor finns det massor av människor som kan hjälpa dig där. Och det här forumet finns ju kvar, det är bara att höra av dig med frågor.  :-)

/anna
www.visitgoa.se

#19 isabelle89

isabelle89

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 04 December 2011 - 14:49

Tjoo! ar har tills 27 dec ung. ses garna over ett parti backgammon.. nagra ol eller en middag Postad bild
tyvarr e ja lite trakig och pluggar pa dagarna pa stranden, men man maste ju Postad bild
00918605584628 mitt indiska nr

obs! alder spelar ingen som helst roll

kanske bor saga att ja ar tjej, 22.. har och pluggar. Alltid kul med nya manniskor!

#20 FasterSvenne

FasterSvenne

Veteran

• Members
  • 274 Inlägg:
  • PlatsLjusdal, Sweden

Postad 05 December 2011 - 01:46

Visa inläggNepomuk på 27 November 2011 - 11:16 sade:

.... Turtle beach heter väl egentligen Galibaga beach (rätta mig om jag har fel Fabian). Jag har aldrig sett sköldpaddor där men däremot flera inhägnader runt deras ägg. Det finns också nån typ av informationsplats om sköldpaddor där....  

Om jag inte har alldeles fel så finns det på många tropiska platser runt på hela Jorden stränder där sköldpaddorna lägger sina ägg. Jag måste säja att jag inte tyckte det var så spännande, tror det var p
Tobago, Västindien. De kommer i skymningen in på stranden, gräver hål o lägger sina ägg o simmar ut i havet igen. Ingen turbo-action direkt men ändå häftigt. Roligast är dock när ungarna kläcks o ska simma ut i havet. Det e ju faktiskt kul att hjälpa de små liven till rätta ut i vattnet. På många ställen så skyddar man äggläggningsplatserna mot rovdjur etc.

Detta inlägg har redigerats av FasterSvenne: 05 December 2011 - 01:48

Liknande ämnen

Similar topic not found

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar