Men är det ngn som åker till Goa 2-17 dec ? Eller kommer ni lyckas att övertala mig till att åka, skratta och prata för mig själv
Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Resesällskap?
Postad 26 November 2011 - 00:46
Men är det ngn som åker till Goa 2-17 dec ? Eller kommer ni lyckas att övertala mig till att åka, skratta och prata för mig själv
Postad 26 November 2011 - 01:09
Jag hade 5 månader kvar på passet, jag gick ut och ansökte om nytt idag eftersom man inte får ett visum med ett pass som går ut om 5 månader... om den kommer ut på onsdag säger vi... då kan jag söka visum. Men jag vet inte om det hinner till på fredag
Postad 26 November 2011 - 01:13
Men åk! Goa är grymt nice, du kommer absolut inte att bli besviken. Jag kommer ner den 14:e, så vi hinner ta en öl innan du åker hem!
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 26 November 2011 - 01:29
Postad 26 November 2011 - 01:56
Postad 26 November 2011 - 15:46
Trabzon på 26 November 2011 - 01:29 sade:
Jag hoppas och ber att jag också kommer ha möjlighet att åka i vinter. Backpackare är i allmänhet väldigt vänliga mot varandra. Jag upplevde flera gånger om jag satt ensam en liten stund så kom någon fram att prata, det är alltså väldigt lätt att träffa nya människor.
Även personalen på flera ställen är väldigt vänliga och kommer se till att du trivs. =)
Postad 26 November 2011 - 16:57
Jag kommer vara i Goa 4 dec-3 jan men håller mig mest i Candolim i norra Goa. Troligtvis åker vi ner mot Palolem några dagar 8-10 dec när vi passerar på vägen mot Murdeshwar. Kanske blir det även några dagar där efter jul om vi tröttnar på allt folk som kommer till Candolim för Sunburn.
/anna
www.visitgoa.se
Postad 26 November 2011 - 21:37
Hej Anna! Vad skiljer norra och södra goa åt? Har märkt att man delar upp goa i nord och syd när man pratar om goa. Jag har fått höra Anjuna och Palolem mycket. Jag kan ingenting om Goa, jag trodde att det log i Sri Lanka och att jag hade köpt biljetter till Sri Lanka så jag har för det mesta undersökt hotell och aktiviteter i Sri Lanka innan jag sökte Goa på Google Earth och fick en rejäl chock haha =)
Postad 26 November 2011 - 22:05
Alla hittar ju sin favorit så passa på att röra dig runt och prova på allt möjligt, det är enkelt att hyra en scooter och åka runt på egen hand eller ta buss eller taxi mellan stränderna.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 26 November 2011 - 22:10
Postad 27 November 2011 - 01:14
Postad 27 November 2011 - 01:16
Postad 27 November 2011 - 11:16
Turtle beach heter väl egentligen Galibaga beach (rätta mig om jag har fel Fabian). Jag har aldrig sett sköldpaddor där men däremot flera inhägnader runt deras ägg. Det finns också nån typ av informationsplats om sköldpaddor där.
Vill du se mer än bara stranden och horisonten kan du ta dig inåt landet, till Margao eller huvudstaden Panaji. Det finns även en hel del marknader som kan vara kul att gå på och mängder av kyrkor och tempel för den som är intresserad. Det är lätt att ta sig runt med taxi och buss, men jag som inte är någon van förare håller inte riktigt med Fabian om att det är lätt att ta sig runt med scooter.
Är lite avis på dig som har det härliga med att upptäcka Goa för första gången framför dig. Men jag är helt säker på att du kommer få en riktigt härlig resa!
/anna
www.visitgoa.se
Postad 28 November 2011 - 00:14
Ja det ska bli jättekul att se goa. Det var meningen att åka med 4 klasskamrater till Thailand den 20e december. men jag kunde inte tacka nej till Goa, 2 veckor för 900kr men jag får åka själv, det är priset man får betala för att se goa 'gratis' =)
Postad 28 November 2011 - 08:38
/anna
www.visitgoa.se
Postad 04 December 2011 - 14:49

tyvarr e ja lite trakig och pluggar pa dagarna pa stranden, men man maste ju

00918605584628 mitt indiska nr
obs! alder spelar ingen som helst roll
kanske bor saga att ja ar tjej, 22.. har och pluggar. Alltid kul med nya manniskor!
Postad 05 December 2011 - 01:46
Nepomuk på 27 November 2011 - 11:16 sade:
Om jag inte har alldeles fel så finns det på många tropiska platser runt på hela Jorden stränder där sköldpaddorna lägger sina ägg. Jag måste säja att jag inte tyckte det var så spännande, tror det var p
Tobago, Västindien. De kommer i skymningen in på stranden, gräver hål o lägger sina ägg o simmar ut i havet igen. Ingen turbo-action direkt men ändå häftigt. Roligast är dock när ungarna kläcks o ska simma ut i havet. Det e ju faktiskt kul att hjälpa de små liven till rätta ut i vattnet. På många ställen så skyddar man äggläggningsplatserna mot rovdjur etc.
Detta inlägg har redigerats av FasterSvenne: 05 December 2011 - 01:48
Liknande ämnen
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar