fabian på 17 November 2011 - 22:20 sade:
Jag trodde inte att någon faktiskt utnyttjade den där natten som ingår. Det är ju så att dom MÅSTE erbjuda minst 1 natt för att kunna sälja det som en paketresa eftersom dom annars konkurrerar med reguljärflyget vilket inte är tillåtet. Många charterbolag där första natten ingår är alltså knappt tänkt att någon skall utnyttja den första natten så ofta kan det vara en lagerlokal med lite sängar.
Hej Fabian!
Tack för en trevlig www.sida här.
Har fått så jätte många tips och annat här + kontakter mm.
Jo, vi märkte det med den dåliga standarden på övernattnings rummen, 1:a gången vi åkte ner 2008, med Fritidsresor! Hmmm....
Det blev en smärre CHOCK, för alla som klev av Bussen där, mitt i bäcksvarat mörkret ,mycket sent på kvällen / för-natten.
Var av min fråga till Mats!
Då jag har mycket dålig erfarenhet av 1:a nattens rum innan "Torkvind 1800-tals stuk "
Vi kom till en stor öppen Torkvinds liknade utrymme med bjälklags plåttak, där både fåglar och fladdermöss flög ut och in + små kryp mm.
Jag hade hellre sovit på en höskulle i ladan!!!
En så brant trappa upp, att den nästa lutade baklänges, rena undret att ingen ramlade i den. Rakt upp mot natthimlen gick den, i 2 vån.
Vi var nog 10- 15 pers. som släpptes av där, i alla åldrar och rese typer inkl. familjer med relativt små barn.
Jag tror aldrig jag har sett en busschaför, ha så brottommed att komma iväg, som han som släppte av oss.
Ingen viste vart vi skulle och han bara pekade mitt in i Bäck mörkret, mins ej om det var strömavbrott också den kvällen??? Svart var det!!!!
Så numera reser/seglar jag aldrig utan Pannlampan med, för det har en tendens att bli Bäck-svart lite över allt där jag vistas. = Natt människa!
Vilket kaos och vilket ståhej med alla protester och andra reaktioner. De stackars Indierna såg vettskrämda ut och jag förstår dem.
För det var rena Lynch-stämning och sent på kvällen/för natten. "Alla kände sig GRUNDLURADE!"
Alla slogs om de få dubbelrummen (2st? minns ej) som de erbjöd, till mer pengar och lika dålig standard, men de hade 4 egna väggar omkring sig mm
Oj oj oj oj...! Man viste inte ens om man vågade lämna sin väska där och
om den stod kvar eller var uppäten av allt som rörde sig, när man kom åter.
Vi ville ju se oss lite omkring + köpa vatten + bröd till "Frukost på Torkvinden" med Vattenkokaren.
De använder sig av den klassiska Lapplands lås, för dörrarna, på utsidan dessutom.
= Planka under handtaget och så såg han så lycklig ut och bara skrattade.
Jag fick hjärtat i halsgropen och undrade om det var så det skulle vara på morgonen,
när vi ville komma ut ur "Torkvinden",
Att det var en planka på utsidan dörrhandtaget, inkl. vidare transport till någon ej existerande plats.
Vi var bara kvinnor kvar på "Torkvinden", männen hade de släpat i väg med ner till källaren.
Alla Indier började soppa högt och lågt och överallt,
så de hade nog inte förväntat sig att det skulle komma några dit överhuvudtaget.
Som Fabian skrev!
Hur vi kom fram dit i bäcksvarat mörkret mitt i natten,
över alla Jordhögar trasiga cementmurare mm. utan att slå ihjäl oss????
Det är fortfarande ett under +
jag som just fått en akut revbensskadad uppe i flyget på nedresan,
pga en medresenär fick ett Ep-anfall och ramlade över mig
och jag ramlade vidare in i ett armstöd och knäckte ett par revben på vänstersidan,
som var ett stort ??? För jag viste inte hur mjälten hade klarat sig?
Då det svullnade upp så kraftigt över området + jätte ont + så jag var ju inte så rörlig precis +
rätt tunga resväskor, "med allt bra o ha" för man vet ju inte "hur och vad" med Indien 1:a gången mm.
När vi kom åter hem efter vatten och bröd köp + mat till "Torkvinds logementet"
tog vi plankan med oss in i rummet och använde den som dörrlås från insidan.
Indierna bara skrattade!!!
Vi viste ju inte om de hade en ny planka på utsidan på morgonen???
Jag sov inte mycket den natten pga. allt som rörde sig både inne i rummet och utanför.
Det var en klar upplevelse på många områden, Det skall jag lova.
Men det hela var mycket dåligt av Fritidsresor:
Att ej informera om att det var så långt under standard,
För då kunde alla Flyg-stols resenärer,
haft en möjlighet att boka ett riktigt hotellrum redan 1:a natten.
"Därför som jag söker billiga/bra, TIPS här!"
Vi var rätt många, som hamnade på Torkvind och Källar logementet.
För det var ett vrak pris på 1995:- /14 dagar runt Påsken (2008)
Så det var ju många som redan hade klart med Visum fixande, sedan tidigare på säsongen.
Hela den resan fortsatte att gå i långt under normal standard,
men med väldigt många annorlunda upplevelser och minnen.
Vart vi än skulle och jag som hade svårt att röra mig ändå, som det var med revbensskadan mm.
Så därför vill jag ge Indien en NY chans och se allt det som jag ville se,
men EJ orkade pga. revbensskada och de dåliga vägarna.
Som var = nära till Punkterad lunga i alla guppen.
Det var min Storry om "1:a natten i INDIEN 2008" Vilken Födelsedags present????
Den slår nästan det mest som jag har upplevt, men här var jag inte ensam.
Det var jag på "Gibralta, när jag blev inlåst i vandrarhems muren"
Hua mig! Ditt åker jag nog inte igen, utan "Jätte Björnen" med mig.
Sov Gott alla! Vi hörs eller ses!

Annita (Ann N)