Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Ny (?) Reguljär Flyglinje Till Goa - Condor

• Please log in to reply
4 svar på detta ämne

#1 FasterSvenne

FasterSvenne

Veteran

• Members
  • 274 Inlägg:
  • PlatsLjusdal, Sweden

Postad 13 November 2011 - 23:44

Förutom Qatar Airways som flyger Sthlm-Doha (nära Dubai) -Goa (Dabolim, Indien)  så finns en ny flyglinje som sköts av ett  bolag som heter Condor Airlines ellr Condor Flugdienst, elr bara Condor, -- www.condor.com .  De flyger reguljärt sträckan Sthlm - Frankfurt, Frankfurt - Sharjah (oxå nära Dubai, 1 timme stopp för tankning) - Goa (Dabolim, Indien) avgång kl 0735 (Sthlm) ankomst tidigt på morgonen kl 0445 i Goa, det är inte så farligt dyrt att flyga med dem, man kan hitta deras biljetter tex på www.seat24.se. De samarbetar bla med LuftHansa o SAS.

Prisexempel enkel 284 Euro (ca 2730 kr) Sthlm - Goa 18e Nov,
Eller TuroRetur ditresa 18 Nov, hemresa 14e Mars, ca 633 Euro (ca 6072 kr)
Detta enligt Condors egen hemsida

Letar man på tex www.seat24.se efter samma biljetter samma datum så är de betydligt dyrare ( nästan det dubbla),
medans www.travellink.se har ungefär samma pris som Condors egen hemsida har.

Det är alltså ganska snårigt att leta efter biljetter med hyfsat pris, ibland kan det skilja flera 1000 kr på samma biljetter fast på olika köpsidor på nätet.

Letar du efter biljetter på nätet så kolla att restiden stämmer med vad som anges (ibland är det 24 timmar fel osv) och att bytestiden inte är för kort.
Tex byte i New Delhi elr Mumbai mellan utrikes o inrikes kan ta sin tid. Även tex London Heathrow är ökänt för att det tar tid att byta flyg.

#2 Malabala

Malabala

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 15 November 2011 - 11:40

Hej Faster Svenne!

Jag och min tjejkompis ska flyga med SAS till Frankfurt och med Condor till Goa via Sharja nu i januari. Tror vi betalade 6500 kr t&r per person. Har aldrig flugit med Condor innan men hoppas det blir bra. Kan ju knappast bli sämre än Aeroflot iallafall ;)

Den som lever får se!

Kram Malin

#3 FasterSvenne

FasterSvenne

Veteran

• Members
  • 274 Inlägg:
  • PlatsLjusdal, Sweden

Postad 21 November 2011 - 01:20

Jag kan intyga att min väninna åkte med Condor reguljärt i förrgår 19e nov, avgång kl 0600 Goa- Sharjah (tankningsstopp ca 45 minuter- det ligger nära Dubai) - Frankfurt, Tyskland, byte till LuftHansa till Sthlm ankomst ca kl 1810. Totalt drygt 16 timmars resa inkl bytena. Allting funkade smidigt utan förseningar, elr annat strul. Bagaget kom fram helt osv, bra mat på planet :rolleye: .

Förutom Condor så går det oxå numera att åka med Aeroflot relativt direkt - avgång kl 1205 Sthlm - Moskva ankomst 1715, Moskva avgång kl 2200 - Goa ankomst kl 0700, ca 14 tim 30 min total restid inkl byten. Återresan tar ungefär lika lång tid. Om du öppnar Aeroflots hemsida www.aeroflot.ru så finns det en liten knapp uppe till höger där du ändrar från ryska till engelska så kan du fortsätta att göra sökningar på lämpliga avgångar.

Jag vet inte något om standarden på Aeroflot men det är många som åker med dem så jag tror väl att de numera funkar bra.

Jag åkt med Aeroflot för längesen men det enda jag kommer ihåg var att sätena var trängre än de tex var på SAS elr LuftHansa elr Air France.

OBServera att priserna/tidtabellerna  kan ändras pga bla att de kan sätta in extra plan ibland ifall det är mkt resenärer, särskilt nu när det börjar snart bli
jul.

#4 Kilo

Kilo

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 22 November 2011 - 18:37

Jag kommer flyga med condor (den resa som tar 16h) hem från goa itll stockholm den 4 januari nästa år. Jag hoppas allt kommer gå bra och meddelar här hur det gick.

Kan även säga att jag flög aeroflot moskva-dehli och det funkade prima. Mycket bättre än tex SAS som aldrig imponerat på mig.

#5 FasterSvenne

FasterSvenne

Veteran

• Members
  • 274 Inlägg:
  • PlatsLjusdal, Sweden

Postad 23 January 2012 - 06:12

Jag kan berätta att min kompis åkte enkel  häromdagen med SAS Sthlm - Frankfurt,  Condor Frankfurt - Goa (Dabolim) ankomst ca kl 0445, och det gick bra, billigt var det också. Flyget var i tid och inget strul alls, mellanlandning och tankning i Sharjah. Smidigt att slippa strulet i Mumbai med byte till inrikes-flyget.

Frankfurt är dock en mkt stor flygplats och man måste vara medveten om att ett byte i Frankfurt kan ta tid.

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar