Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Boende I Candolim 26-30 Dec, Sunburn Festival

• Please log in to reply
7 svar på detta ämne

#1 Kilo

Kilo

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 08 November 2011 - 10:02

Hej,

Är sjukt sugen på sunburn festivalen 27-29 dec i år och behöver tips på billigt men fräscht boende i candolim under mellandagarna.

Det jag är ute efter är ett guesthouse med gångavstånd till festivalområdet.

Just nu är jag i calangute och kan ta mig till candolim för att kollla på olika boenden, fråga om bokning  osv.

Någon som varit på festivalen tidigare och har några andra allmänna tips?

#2 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:
  • Till:Kashmir så snart som möjligt...

Postad 08 November 2011 - 11:08

Jag tror att det enklaste är att du bara åker dit och frågar runt själv. Kan tänka mig att det blir sjukt fullbokat i området, så om du bor på ett ställe där du trivs nu kan du nog lika gärna bo kvar och åka mellan under festivalen. Men vill du verkligen bo riktigt nära är Big Daddy´s Inn ett helt ok ställe som brukar ha låga priser (vet inte hur det är under festivalen dock). Vill du ha fler tips kan du gå ner till Bobby´s shack, precis nedanför parkeringen vid beach road. Han brukar ha många kontakter och koll på läget.

/anna
Life in Goa - a life less ordinary
www.visitgoa.se

#3 Kilo

Kilo

Medlem

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 08 November 2011 - 14:30

Jag pratade med några locals och de sa att det är ständig trafikkaos under festivalen. Med andra ord kan en taxiresa från calangute till candolim (normslt ca 15min) ta upp emot 3 timmar. Så de sa att bo i calangute inte var något alternativ.

Imorgon åker jag förmodligen till candolim och kollar på ett ställe där jag kanske kan få rum. Samtidigt ska jag passa på att kolla in Big Daddy´s Inn också.

Tack för tipst, alla andra förslag är också jättevälkomna.

#4 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 08 November 2011 - 15:30

Ah, självklart trafikkaos. Tänkte inte på det...
www.visitgoa.se

#5 Hannannas

Hannannas

Buse

• Members
  • PipPipPip
  • 52 Inlägg:
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa

Postad 08 November 2011 - 15:42

Visa inläggKilo på 08 November 2011 - 14:30 sade:

Jag pratade med några locals och de sa att det är ständig trafikkaos under festivalen. Med andra ord kan en taxiresa från calangute till candolim (normslt ca 15min) ta upp emot 3 timmar. Så de sa att bo i calangute inte var något alternativ.

Imorgon åker jag förmodligen till candolim och kollar på ett ställe där jag kanske kan få rum. Samtidigt ska jag passa på att kolla in Big Daddy´s Inn också.

Tack för tipst, alla andra förslag är också jättevälkomna.
Nu har jag ingen erfarenhet av just festivalen men i allmänhet brukar det ju gå att komma fram lättare med scooter än med bil så det kanske kan vara ett alternativ?

#6 fabian

fabian

Indienfantast

• Admin
  • 2532 Inlägg:
  • PlatsSverige
  • Nästa resa:2012-10-01
  • Till:Goa, Indien

Postad 08 November 2011 - 16:01

Visa inläggKilo på 08 November 2011 - 14:30 sade:

Det där låter som en överdrift... Dessutom är det ju bara 3,5 kilometer mellan calangute och candolim...  en liten promenad kanske? :)
Är just nu i Sverige...

Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!

#7 Nepomuk

Nepomuk

Nykomling

• Members
  • PipPipPip
  • 53 Inlägg:

Postad 08 November 2011 - 16:31

Kan inte låta bli att bli lite nyfiken på exakt hur kaosartat det kan bli i Candolim som annars är rätt så lugnt. Kanske ska vara glad att vi kommer bo med gångavstånd till allt när vi är där i jul. Eller så får vi helt enkelt fly ner till Palolem de dagarna... :-)

/anna
www.visitgoa.se

#8 PatrikBell

PatrikBell

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:
  • PlatsStockholm
  • Nästa resa:2011-12-27
  • Till:Goa

Postad 13 December 2011 - 20:13

Jag och en kompis tänkte nog också glida ner till Sunburnfestivalen, om det går att ordna biljett & boende .
Vi kommer ner den 27e dec och skulle vilja ha lite party och sol!
Om man bortser från sunburn festivalen, vad är bästa stället att vara på i goa för två killar i 25 års åldern som vill ha sol och strandfest :) ??

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar