Tjenare! Råkade halka in på den här hemsidan när jag sökte på resmål och aktiviteter i sydostasien, och tänkte att ni förhoppningsvis kan hjälpa mig lite!
Jag och min pojkvän åker till Sydostasien (med start i Thailand) i januari 2012 och planerar att vara borta i ca 4 månader. Länder vi pratat om att besöka är bland annat
Thailand, Singapore, Malaysia, Indonesien (Bali), Vietnam, Laos och Kambodja. Nu behöver jag lite hjälp av er!
Vilka ställen och aktiviteter får man absolut inte missa!? 
Vi söker både avkoppling och äventyr, men helst inte på ställen som är överfyllda av turister.
Är det superdyrt att bo och vara i Singapore? (Om man jämför med närliggande länder alltså).
Och hur pass mycket brukar olika aktiviteter kosta? Har förstått att det är dyrt att ta dykcert, men tänkte mest på t.ex. bungyjump, besöka tempel, rida elefant osv? Är ingen erfaren resare, så hur säkert är det att lämna pass, pengar osv inne på rummet?
Bör man alltid ha med sig sina värdesaker vart man än går? Min tanke är ju att det kan bli lite jobbigt i längden att kånka runt på dem..
Hoppas ni kan ge oss ett litet tips i alla fall!