Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Ta med hund till Indien
Postad 23 February 2011 - 22:34
Vilka vaccinationer skall man ta? Vilka tillstånd behövs? Hur fungerar det med flyget etc?
Någon som haft med sig hund till Indien eller något annat land i Asien?
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 31 July 2011 - 23:59
www.jordbruksverket.se
Postad 01 August 2011 - 10:02
Jordbruksverket har en väldigt kortfattad artikel om vad som gäller vid utförsel av hund och katt, den går ut på att man skall kontakta respektive ambassad för att ta reda på reglerna. Det är först när man tar hem sitt husdjur som jordbruksverket har något att säga, dom har en betydligt mer utförlig artikel om att föra in hundar och katter från länder som inte är listade (t.ex. Indien).
Dom flygbolag jag pratat med berättar att om hund + bur väger mindre än 6 kilo får man ta med det som handbagage, vår hund väger 2,2 kilo så det kommer att gå galant. Jag tror att vi kommer att flyga med Turkish Airlines, dom har en sida om vad som gäller med sällskapsdjur på flyget.
Sajten Pet Vacations har en bra artikel om att ta med sig hund till just Indien. Man måste möta upp en vetrinär på flygplatsen när man landar som gör en hälsoundersökning. 30 dagar efter ankomst skall man göra ytterligare en undersökning, thats it. Ingen karantän eller liknande.
Jag tror att vi kommer använda oss av Pet Vacations eller liknande företag för att se till att allt pappersarbete blir ordentligt gjort.
Postad 02 August 2011 - 21:35
Postad 03 February 2012 - 16:35
Postad 03 February 2012 - 19:29
Liknande ämnen
Er nästa resa till AsienStartad av fabian, 09 Jul 2007 |
|
|
||
Dubbel Visum Till Kina?Startad av Magganbe, 08 May 2012 |
|
|
||
Vart I Indien I Sommar?Startad av McStorfo, 23 Apr 2012 |
|
|