Hoppa till innehåll

Välkommen till Asien.se

Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!

Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!

Bli medlem

Guest Message by DevFuse

- - - - -

Behöver restips om Sydostasien

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Qass

Qass

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 16 September 2010 - 18:17

Hej! Jag och min flickvän ska åka till Kina i November. (Vi ska bara vara i Beijing en vecka)
Vårat problem är att vi inte riktigt vet vad vi ska göra när vi är klara med det.
(Vi kommer till Bangkok från Kina)
Vi har funderingar på att åka från Chiang Mai och in i Laos och därifrån kanske Vietnam, Cambodja och Malaysia. Tror ni att vi hinner allt det på 5 månader? Eller är det för optimistiskt? ^_^
(det vi är säkra på att vi måste se är Angkor wat)
Är tacksamma för alla tips både sevärdheter och reserutter. :D

#2 Kise

Kise

Medlem

• Members
  • PipPipPip
  • 56 Inlägg:

Postad 03 October 2010 - 19:36

Hej Qass! Jag och min man började vår resa i Bangkok och tog sedan flyget upp till Chiang Rai.
Sedan med båt över till Laos för att sedan åka vidare med annan större båt på Mekongfloden i 2 dagar. Bra tips är att besöka Don Det på 4000 Island ett supermysigt laybackställe att bara slappa på. Vidare över till Kambodja för att bl.a. då tittade på Angkor området och efter det gick resan till Vietnam ( där finns en ö Phu Quoc som kanske kan vara intressant för er med fina stränder) Och till sist åkte vi till Thailand och till ön Kho Chang. Och under hela resans gång besökte vi en massa intressanta platser. Ett bra tips är att köpa "Lonley planet...Vietnam, Cambodia, Laos & Greater Mekong" I den kan ni få tips på reserutter och en massa kul saker att göra. Vi klarade av hela denna turen på 2 månader och hann uppleva  massor. Så ni hinner med all säkerhet att göra denna resa på 5 månader. Ha en fantastisk resa, för det vet jag att ni får......Hälsningar Kise :)

Liknande ämnen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar