Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Agonda, Palolem,Patnem, Mumbai
Postad 02 April 2010 - 22:47
Åker till Indien nu på måndag den 5/4 med mina tonårskillar.
Någon som har tips på boende i Agonda,Palolem och Patnem ? även intressant få bo hos en indisk familj
Tips på utflyker i Goa ? tex en fisketur med en lokalfiskare, någon bra guide,taxicahfför, matlagning, lite udda utflyker
Vilken marknad är bäst ?
Tips på vad man kan göra i Mumbai en söndags em + kväll i väntan på flyget som går hem vid 04 tiden ? bio, shopping, marknad, restaurang mm
Postad 03 April 2010 - 00:07
I Palolem brukar jag själv bo på Cressida eller Waves, men vill man bo lite finare så rekommenderar jag både Alessandra och Ciarans. Det är ju gångavstånd mellan Palolem och Patnem, om ni inte vill flytta dit för att kunna bo där.
När det gäller utflykter så är fiskebåt ingen dum idé, då kan man få se delfiner. För taxiresor, prata med Savio [+91 9822482625] eller Franco +919822124704 eller på Facebook Franco Faria | Facebook
Andra bra utflykter är vattenfallet, onsdagsmarknaden i Anjuna eller bara att åka runt på moppe på dom små vägarna. Eller varför inte ta en lunch inne i Chaudi, staden i närheten av Palolem, äta på någon av de restauranger som inte är så välbesökta av turister.
I Mumbai kan ni ta en promenad vid Gateway of India eller gå runt bland de överdrivet dyra souvenirerna i turisttäta Colaba.
Ni kan åka till choor bazaar, "tjuvarnas bazar", här finns det otroligt mycket krimskrams till helt andra priser än inne i Colaba. Mitt bästa fynd därifrån är nog gamla 60- och 70-tals bollywoodaffischer som jag köpte för 200 rupies styck.
Ta en promenad i Hanging Gardens och se på utsikten över staden, och när solen går ner kan ni sitta på Chowpatty Beach och äta majs eller gurka eller någon av alla de maträtter som serveras i snabbmats-stånden. Vill ni se på solnedgången lite lyxigare så rekommenderar jag takterassen på Intercontinental, varifrån man har en fantastisk utsikt över havet.
Inte speciellt långt därifrån ligger Crossroads 2, ett köpcenter som har biografen INOX som visar både bollywood och hollywood. Tänk på att bollywoodfilmer aldrig är textade.
För en mer imponerande shoppingupplevelse rekommenderar jag Phoenix Mills, jag brukar åka dit för att få lite lyx och avkoppling från smutsen och hetsen i Mumbai. Här kan man köpa kaffe dyrare än hemma i Sveirge, men det finns GALET mycket butiker. Här finns även biografen PVR som har ett bra utbud på filmer.
Detta inlägg har redigerats av fabian: 03 April 2010 - 00:16
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 03 April 2010 - 02:09
Postad 03 April 2010 - 17:56
Tack för alla bra tipsen och så snabbt svar.Härligt ! vi kommer att ha massor av kul att göra. Phoenix Mills ser verkligen imopnerad ut och allt finns där. Ska bli underbart att åka till Indien igen.
Postad 03 April 2010 - 18:23
Kom föresten på att man kan besöka ett stort tvätteri, det är ganska häftigt! Man får se hur alla kläder tvättas och får en guidad tur för ca 100 rupies. Mahalaxmi Dobi Ghat är ett av de större tvätterierna.
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 04 April 2010 - 09:34
Men häftigare vågor än i Palolem.
Liknande ämnen
Någon Som Är I Palolem Nu?Startad av Henrik_M, 22 Mar 2012 |
|
|
||
Palolem Med Familj, 3 Barn, Två Månader.Startad av PatDri, 18 Mar 2012 |
|
|
||
Åker Till Goa / Palolem Den 23 MarsStartad av Henrik_M, 09 Mar 2012 |