Välkommen till Asien.se
![]() |
Hej och välkommen till Asien.se, forumet för oss som gillar att resa i Asien. Jag som driver forumet heter Fabian Mossberg och har rest mycket i Indien, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter och tips, precis som många andra av medlemmarna här på forumet. Oavsett om du reser första gången eller om du känner Asien utan och innan så vill vi gärna ha dig här på forumet!
Just nu är du inloggad som gäst, du kan läsa alla inlägg som skrivits på forumet men du kan inte vara med och delta själv. Det är helt gratis att bli medlem, så vänta inte längre utan registrera dig idag!
|
Visum till Indien
Postad 21 November 2007 - 17:53
Går det att betala flera samtidigt och ska man i så fall göra en betalning i taget, sa alla får ett varsitt kvitto till respektive ansökan?
Tack för hjälpen
Johan
Postad 21 November 2007 - 18:24
//Bosse
Postad 25 November 2007 - 07:03
på vägen hem sedan stannar vi i mumbai ett par nätter och har inte bokat något boende så jag söker hotel med ljus och lykta vi stannar bara 3 nätter som man vill hitta något boende som ligger bra till.
Hälsningar Thomas
Postad 25 November 2007 - 11:08
I denna tråden pratar vi visumansökningar :)
Goa, Palolem, Calangute, Agra, Indien
Skall du resa bort? hyr ut din lägenhet och spara pengar!
Postad 26 November 2007 - 20:33
Jag skall åka till Indien och Jobba. Allt kommer att vara helt inofficiellt, då jag som egenföretagare har ett uppdrag av ett Holländskt företag som har kontor i Chennai
Min fråga är då. Är det bäst att söka turistvisa eller är det lätt att få "jobbvisa". Vad är risken med att vara där i jobbet på ett turistvisa?
Och en annan fråga. Ta sig från Goa till Chennai. Är det bäst/roligast/enklast/... att flyga eller ta tåget och hur lång tid tar tåget? Hyra bil i Indien?
Har noll koll än så länge. Kan man ramla in på Ambassaden och få visa över dagen denna tid på året, någon som testat?
Tack på förhand
Peter
Postad 27 November 2007 - 10:54
Peter sade:
Tack på förhand
Peter
Jag var på Indiska ambassaden i fredags och fick mitt visum på eftermiddagen. Betalade det på plats. Man kan hämta det mellan kl.16-17.
Jag var där till öppningstiden kl.9, men fick vänta 1,5 timme innan jag expedierades. På eftermiddagen tog det 45 min, men då var jag där 15.45.
Postad 27 November 2007 - 15:11
Arthura sade:
Jag var där till öppningstiden kl.9, men fick vänta 1,5 timme innan jag expedierades. På eftermiddagen tog det 45 min, men då var jag där 15.45.
Oki, tack. Har försökt att ringa men dom svarar inte. Får väl sätta mig på tåget till stockolm då och hänga på låset till ambassaden.
/Peter
Postad 28 November 2007 - 10:55
Vad händer när man har lämnat foto med mörkare bakgrund? Skickar dem tillbaka? Har någon erfarenhet av det? För övrigt vill jag tacka för all information jag har fått.
Postad 06 December 2007 - 22:36
Postad 07 December 2007 - 15:54
Postad 08 December 2007 - 13:55
Välj den engelska versionen då du skriver ut visa formuläret. På den svenska har ambasaden missat andra sidan. Mao det är 2 st sidan ett.
Jag har några tillägg/rättelser ang Fabians översättning
Punkt. 1 Skriv alla dina namn och med stora bokstäver
Punkt. 7 Titta i passet vad det står. Tex du är född på Umeå lassarett men dina föräldrar bodde i Vännäs kommun, då står det att du är född i Vännäs.
Punkt. 8 ZIP: = postnummer
Punkt. 9 Skriv ditt eget namn och kontaktuppgifter, om de behöver mer uppgifter om dig. Kontakter vid tex olyckshändelser skrivs på punkt 23.
Punkt. 18 Skriv None om det är första gången du besöker Indien och lämna punkt 19 tom
Postad 09 December 2007 - 15:15
På 16 gånger i Indien har jag inte skrivit ALLA mina namn någon gång, och jag har alltid skrivit att jag varit född i Göteborg, har aldrig stött på problem.
Postad 09 December 2007 - 21:44
Jag vet att jag ska skriva när jag tidigast kan tänkas åka under "Date of Departure from Sweden"
Och... nummer 19 är lite konstigt: Reason for visiting India frequently. Vad ska man säger om man inte åka "frequently"? It's my first time!
Postad 09 December 2007 - 21:56
Citat
Här behöver du inte fylla i något.
Postad 11 December 2007 - 18:59
Postad 13 December 2007 - 08:31
Många gånger struntar dom i vad man har skrivit för inresedatum samt utresedatum, utan ger visum från den dagen dom får passen.
Att glömma att skicka med sina passa när man ansöker om visum leder givetvis till problem, men det är ju självförvållat, det står mycket tydligt på visumansökan att passen skall skickas med.
Postad 16 December 2007 - 16:41
Nu har ambasaden rättat visumformuläret, så nu finns den på svenska.
Liknande ämnen
Er nästa resa till AsienStartad av fabian, 09 Jul 2007 |
|
|
||
Dubbel Visum Till Kina?Startad av Magganbe, 08 May 2012 |
|
|
||
Vart I Indien I Sommar?Startad av McStorfo, 23 Apr 2012 |
|
|